دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما جشنواره نماآهنگ فجر را برگزار می‌کند

احتمال راه‌اندازی شبکه نماآهنگ

مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در حالی از برگزاری اولین جشنواره ملی نماآهنگ فجر را در راستای شناخت استعدادهای جوان خبر داد که معتقد است این جشنواره می‌تواند گامی در راستای راه‌اندازی شبکه نماآهنگ باشد.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۱۵

محمدباقر معلم در نشست اولین جشنواره ملی نماآهنگ فجر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: در حال حاضر موسیقی کارکردهای زیادی در حوزههای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... پیدا کرده است که در تلفیق با تصویر یکی از تاثیرگذارترین قالبهای عصر ما محسوب میشود. فرمت نماآهنگ میتواند در فرصت کمی مفاهیم مهمی را به مخاطب منتقل کنند. با توجه به این ویژگیها بود که تصمیم گرفتیم جشنوارهای در این حوزه برگزار کنیم.

جشنوارهای برای 40سالگی انقلاب

معلم با اشاره به سالروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: 40سالگی سال پختگی انقلاب است و در همین راستا در ستاد 40سالگی، که مدتی است به ریاست آقای دارابی در صداوسیما راهاندازی شده است، طرح برگزاری جشنواره مطرح شد و با تاکید ریاست سازمان شکل اجرایی به خود گرفت. این جشنواره نخستین جشنوارهای است که در زمینه نماآهنگ در کشور برگزار میشود و امیدواریم بتواند به تولید نماآهنگهای فاخر و باکیفیت کمک کند. به هر حال از آنجا که تاکنون هنرمندان به صورت جدی در این حوزه کار نکردهاند، گاهی کارهایی دیده میشد که صوت و تصویر با هم هماهنگی چندانی نداشتند. بر همین اساس از مهمترین دستاوردهای این جشنواره میتواند شناسایی استعدادها و به بلوغ رساندن این فرمت باشد.

آنطور که ایسنا گزارش کرده، رئیس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما همچنین درباره شرایط پخش نماآهنگهای این جشنواره از شبکههای سراسری و استانی، اظهار کرد: برای نخستین بار قبل از برگزاری اختتامیه جشنواره، دو روز فرصت پخش آثار برگزیده داده شده است. همچنین برای پخش آثار در رسانههای اجتماعی از شرکت سروش کمک گرفتهایم تا برای پخش بهینه آثار ارسالی کمک ما کند. علاوه بر این نماآهنگها در شبکههای سراسری و استانی نیز پخش میشوند و برگزیدهها نیز در دو روز مانده به برگزاری اختتامیه پخش خواهند شد.

او در ادامه باردیگر به جشنواره ملی نماآهنگ فجر اشاره و اظهار کرد: مراسم اختتامیه در چهار بخش داخلی، بینالملل، آزاد و جنبی برگزار میشود که در هر بخش یک برگزیده خواهیم داشت. این جشنواره از اول تا پنجم بهمن برگزار میشود و در روز آخر نیز مراسم اختتامیه را خواهیم داشت.

او یادآور شد که در حال حاضر سامانه موسیقی نواز توسط شرکت صوتی و تصویری سروش در این زمینه فعال شده است و در واقع میتوان گفت که سایهای از آرشیو موسیقی صداوسیما است. معلم همچنین در پایان سخنان خود اعلام کرد که زنگ چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط ارکستر ملی صداوسیما نواخته میشود. این قطعه با نام ایران، با صدای سالار عقیلی، با آهنگسازی رازمیک اوهانیان و شعری از علیرضا قزوه اجرا میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها