دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد

نبود اراده جدی در آمریکا برای حذف داعش

دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدام تروریستی اخیر در شهر اهواز توسط یک گروه وابسته به بیگانگان را نشان‌دهنده تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم و حامیان آنها برای ایجاد ناامنی عنوان کرد و گفت: این حادثه تروریستی بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشید.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۱۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی شمخانی در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان گفتوگوی امنیتی- منطقهای خاطرنشان کرد: تداوم گفتوگوهای سازنده نقشی مهم در ایجاد امنیت، صلح و رفاه برای منطقه خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تهدید تروریسم را جدی و رو به گسترش دانست و تصریح کرد: همچنان هزاران تروریست در سوریه و دیگر کشورها باقی ماندند و آینده و ثبات منطقه را در صورت عدم مقابله جدی با مخاطره مواجه خواهند کرد. شمخانی با اشاره به مستندات اطلاعات موجود درخصوص عدم وجود اراده جدی در هیات حاکمه آمریکا برای حذف داعش اظهار کرد: هواپیماهای آمریکایی بهکرات و علیرغم داشتن اطلاعات دقیق از حضور تروریستها در مناطق مشخص حاضر به انجام عملیات هوایی علیه آنها نشدند و در مواردی برای تروریستها بارریزی داشته یا سران داعش را از محاصره ارتشهای سوریه و عراق نجات دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با مبانی فکری تروریسم، رفع مشکلات داخلی در کشورهای مورد هدف و حذف مبادله خارجی را عرصههای اصلی مبارزه با تروریسم توصیف کرد و پیشنهادهای خود را برای گسترش همکاریها و دستیابی به معماری امنیتی جدید مبتنی بر نقش و توان کشورهای منطقه ارائه داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنرانی خود، اظهار کرد: لازم است در کنار ساختارهای موجود، گفتوگو و همکاری مشترک در سطوح بالا ادامه یابد تا امکان حل مشکلات منطقه با سرعتی بیشتر از روند توسعه و نفوذ تروریسم فراهم شود. شمخانی همچنین خواستار قطع مسیرهای تامین مالی تروریستها و استفاده از ظرفیتهای اطلاعاتی و امنیتی مشترک برای ایجاد همافزایی و اثرگذاری بیشتر شد. نماینده رهبر معظم انقلاب گفت: معماری امنیتی منطقه باید براساس منافع مشترک کشورهای منطقه و به دست خود آنان تعریف و تبیین شود تا امکان قطع دخالت قدرتهای خارجی و مقابله با یکجانبهگرایی فراهم گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها