نکونام رودرروی تیم محبوب

استقلال امروز به دربی فکر می‌کند

همه می‌دانند جواد نکونام یک استقلالی دوآتشه است؛ اما وقتی قرار باشد به‌عنوان یک حرفه‌ای در برابر عشق قدیمی قرار بگیرد، بی‌تردید، کم نخواهد گذاشت. بدون شک نکونام به همان اندازه که در ورزشگاه آزادی در برابر پرسپولیس عطش نتیجه‌گیری داشت، در بازی امروز هم برای بردن تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۵۱

نکونام یک استقلالی دوآتشه است؛ اما در دوره دوم لیگ برتر وقتی با پیراهن پاس در برابر استقلال قرار گرفت، دروازه این تیم را باز کرد. آن بازی با تساوی یک - یک تمام شد. اتفاقا سرمربی آن روزهای استقلال هم مانند این روزها، یک آلمانی بود (رولند کخ). او در لیگ برتر سوم هم به استقلال گل زد تا بازی 2-2 مساوی شود. نکونام البته خدمت بزرگی هم به استقلال انجام داده است. آخرین قهرمانی آبیها در لیگ برتر، با گل او بهدست آمد. نکو که در بازگشت از اروپا به لیگ برتر، به استقلال رفته بود در دقیقه 19 آخرین بازی استقلال مقابل فولاد از روی نقطه پنالتی گل زد تا این تیم قهرمان شود.

حالا او بهعنوان سرمربی نساجی در برابر استقلال قرار گرفته است. در حالی که تنها یک امتیاز کمتر از حریف پرهوادار و نامدارش دارد. استقلال با 6 امتیاز در رده دهم و نساجی با 5 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند و همین نکته که یک امتیاز، 3 پله فاصله بین دو تیم ایجاد کرده نشان میدهد که امتیازهای این بازی تا چه اندازه برای هردو تیم باارزش است. شفر و شاگردانش اگرچه بازی بد خود در تهران مقابل السد را با یک بازی خوب در دوحه جبران کردند؛ اما با وجود تساوی 2-2 مقابل میزبان پرستاره، از لیگ قهرمانان حذف شدند. حالا در شرایطی باید در برابر نساجی قرار بگیرند که جدا از این بازی باید به یک بازی بسیار مهمتر فکر کنند. شفر به امتیازهای این بازی نیاز فراوان دارد؛ اما نباید تیمش را برای این امتیازها قربانی کند. شفر میداند که تیمش باید پنجشنبه حساسترین بازی نیمفصل اول را مقابل پرسپولیس برگزار کند. در حالی که پرسپولیس به نیمهنهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و استقلال در صعود، ناکام مانده، هواداران استقلال را نخواهند بخشید اگر این بازی مهم یعنی دربی را هم از دست بدهد. به این دلیل، استقلال بخشی از تمرکز خود در بازی امروز را متوجه بازی پنجشنبه خواهد کرد و این کاملا طبیعی است. استقلال روزبه چشمی را در اختیار ندارد و در آن سو هم نساجی دو بازیکن اصلی خود حمیدرضا رجبی و علی شجاعی را در ترکیب ندارد. طبق برنامه سازمان لیگ، قرار است بازی امروز راس ساعت 18 و 45 دقیقه آغاز شود.

رحمتی امروز نیمکت نشین است؟!

خبرهای رسیده از استقلال حکایت از آن دارد که مهدی رحمتی کاپیتان آبیها مقابل نساجی مازندران نیمکت نشین است و برای این تیم بازی نمیکند. رحمتی با نکونام مشکل دارد و طبیعتا دوست ندارد اگر استقلال بازنده باشد، او درون دروازه بایستد. اگر این شایعات درست باشد، بار دیگر ثابت خواهد شد مهدی رحمتی چهره سیاستمداری است. این مربیان هستند که تصمیم میگیرند چه بازیکنی فیکس باشد و چه بازیکنی روی نیمکت. اگر رحمتی به خاطر مشکلات با نکونام سرخود چنین تصمیمی گرفته باشد، یعنی به منافع تیم توجه نکرده است. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا واقعا او امروز روی نیمکت مینشیند؟

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها