مجتبی تونه‌ای، مدیر رادیو محرم درباره پخش عزاداری‌ها در رادیو محرم بیان کرد در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا شیب پخش عزاداری‌ها تندتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۷۱

مجتبی تونهای، مدیر رادیو محرم درباره این رادیو فصلی که از ابتدای محرم آغاز به کار کرده به مهر گفت: از زمانی که رادیو محرم آغاز به کار کرد مجموعهای از مداحیها، روضهخوانی، سخنرانیها و اشعار را به طور بستههای محتوایی پخش کردیم.

وی با اشاره به رویکردهای رادیو محرم در روزهای تاسوعا و عاشورا و ویژهبرنامههای این شبکه در این دو روز توضیح داد: هرچه به تاسوعا و عاشورا نزدیکتر میشویم حجم پخش عزاداریها مبتنیبر اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر و... پررنگتر میشود و ما هم در رادیو محرم به شکل ویژهای به این موضوعات میپردازیم. در روز تاسوعا و عاشورا نیز اقدام ویژهای داریم که پخش زنده نماز ظهر عاشوراست.

تونهای با اشاره به اهداف رادیو محرم تصریح کرد: هدف رادیو محرم در حوزه مباحث عاشورایی و محرمی ارائه عزاداری همراه با شور و شعور حسینی است و اینکه این آیینها به شکل صحیحی برگزار شود. مدیر رادیو محرم اضافه کرد: مداحیهای زیادی در سراسر کشور برگزار میشود که شاید در برخی از این مداحیها، سخنانی بیان شود که در کتب معتبر ما نقل نشده است.

ما در رادیو محرم کارگروه ویژهای داریم که این مداحیها را بررسی میکند تا گفتههای آنان از نظر سندهای تاریخی شیعی معتبر باشد و پیرایهها، تحریفها و نظرهای شخصی را دور میریزیم. وی در پایان درباره جای خالی برنامههای چالشی و اندیشهای در رادیو محرم بیان کرد: رادیو محرم بیشتر بر شور و هیجان و احساس مبتنی است و گفتوگوهای چالشی و اندیشهای که به برنامهسازی نیاز دارد در رادیو معارف انجام میشود. رادیو معارف در این بخش به بحثها و درسهای عاشورایی و مباحث مستدل نیز میپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها