اولیای دم دو مقتول از دادگاه درخواست دیه کردند

راز سر به مهر 2 جنایت مرموز

پرونده‌های دو مرد که در ماجراهای جداگانه در خانه‌شان قربانی جنایت‌های خاموش شده‌اند، دیروز در دادگاه کیفری استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت و اولیای دم خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۸۹

به گزارش جامجم، نخستین قربانی پسر جوانی به نام پرهام بود که جنازه وی ده سال قبل در خانه مجردیاش پیدا شد. شواهد نشان میداد از خانه پسر مجرد سرقت نشده و وی به احتمال زیاد قربانی جنایت یک آشنا شده است. پزشکیقانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرده بود.

پلیس به بررسی پرداخت و دریافت پرهام از مدتی قبل خانوادهاش را ترک کرده و با دوستانش در ارتباط بود.در این زمینه چند مظنون بازداشت شدند اما مدرکی علیه آنها به دست نیامد. وقتی پلیس به رابطه پنهانی پسر جوان با یک دختر به نام فهیمه پی برد دختر جوان بازداشت شد اما گفت از نحوه کشته شدن پرهام بیاطلاع است. وی به ماموران گفت: من و پرهام به هم علاقهمند بودیم اما او به رابطه من با پسر دیگری مشکوک شده بود و به همین خاطر بعد از مدتی رابطهام را با او قطع کردم تا اینکه مطلع شدم در خانهاش کشته شده است. در حالی که با گذشت ده سال از این ماجرا هیچ ردی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیامده بود مادر پرهام که تنها ولی دم بود دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده و با حضور یک قاضی مستشار حاضر و خواستار دریافت دیه پسرش از صندوق بیتالمال شد.

زن سالخورده گفت: سبک زندگی پسرم با من و همسرم متفاوت بود. او میخواست مدام با دوستانش در ارتباط باشد. به همین خاطر بعد از مدتی خانه را ترک و منزلی مجردی گرفت. بعد از فوت همسرم بارها از پرهام خواستم به خانه برگردد اما قبول نکرد. من در جریان زندگی او نبودم ولی میدانستم با چند نفر درگیر است و پول از آنها طلب دارد. در مدتی که پسرم کشته شده امیدوار بودم قاتل او شناسایی شود، اما حالا که ردی از قاتل یا قاتلان او به دست نیامده درخواست دارم تا دیه از صندوق بیتالمال پرداخت شود ولی نمیخواهم این پرونده بسته شود. تقاضا دارم تحقیقات ادامه داشته باشد تا شاید قاتل پسرم شناسایی شود. در این ده سال به من سخت گذشته و شب و روز به این فکر میکنم که چه کسی با پسرم دشمنی داشته است.

با پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهار نظر کنند.

قتل با سیم

دومین پرونده که دیروز در شعبه دهم تحت رسیدگی قرار گرفت مربوط به مرد 39سالهای به نام مرتضی بود که شش سال پیش در غیاب همسر و فرزندانش در خانهاش کشته شد. پسر وی که پس از بازگشت به خانه با جسد پدرش روبهرو شده بود به ماموران گفت: وقتی به خانه برگشتم با جنازه کبود پدرم روبه رو شدم که با پیچیده شدن سیم دور گردنش خفه شده بود. وسایل گرانقیمتی از خانهمان سرقت نشده بود .

در حالی که فرضیه جنایت با انگیزه سرقت رنگ باخته بود تحقیقات ادامه یافت ولی به نتیجه مطلوب نرسید. به این ترتیب و درحالی که گره کور این پرونده بعد از شش سال باز نشده بود فرزندان قربانی دیروز در دادگاه حاضر و خواستار پرداخت دیه از صندوق بیتالمال به آنها شدند. پسر قربانی به قضات دادگاه گفت: پدرم مرد آرامی بود. او با هیچ کس مشکل نداشت و اهالی محل همیشه به خوبی از او نام میبردند. نمیدانم چه کسی و با چه انگیزهای پدرم را کشته است ولی در مدت شش سالی که پدرم کشته شده ما به سختی زندگیمان را میگذرانیم. مادر و خواهر و برادرهایم تحت فشار مالی شدید هستند و به همین خاطر تقاضا داریم تا دیه از صندوق بیتالمال به ما پرداخت شود.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها