در گفتگو با جامجم آنلاین مطرح شد
این در کنار مردم بودن و تلاش برای انعکاس مشکلات آنها به مسؤولان جایگاه این رسانه را در میان مردم سخت ویژه کرده است. این همدلی رسانه با مردم در دهههای گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است. رسانه به عنوان یاری وفادار که قرار است به مشکلات مردم بپردازد در چهار دهه گذشته با فراز و نشیبهای بسیاری همراه بوده است. چه هنگام هشت سال دفاع مقدس که صداوسیما در قامت یک رسانه مرجع تمام نیازهای رسانهای جامعه را برطرف میکرد و چه بعدها که بحرانهای دیگری رخ نمود، صداوسیما تلاش کرد یار رسانهای امین و دلسوز باشد و مسؤولان را از آنچه برمردم میگذرد آگاه سازد.
حالا هم اگر به برنامههای تلویزیون نگاهی بیندازید متوجه میشوید بخش عمدهای از برنامههای آن مربوط به مسائل اقتصادی و حواشی آن است، برای متوجهکردن مسؤولان از مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبانند و این تنها یک روی سکه است. شبکههای استانی نیز تلاش کردهاند پازل مشارکت رسانهای را کامل کنند و علاوه بر اطلاعرسانی برنامهها گزارشهای ویژهای برای تقلیل مشکلات مردم تدارک ببینند. این نحوه تعامل بین مخاطبان و مسؤولان کمترین خاصیتش این است که جایگاه رسانه مرجعی مثل صداوسیما را نمایان میکند و اینکه این رسانه میتواند در مقاطع حساس، کمکهای ویژهای به مدیریت کلان کشوری بکند.
به نظر میرسد در زمان حال که رسانههای مغرض سعی در تشویش افکار عمومی دارند و جنگ روانی تمام عیاری نیز به راه انداختهاند، رسانه میتواند بهعنوان یک مرجع، نقش ویژه خود را در ارتباط بیواسطه با مسؤولان و مردم جامعه بازی کند.
در گفتگو با جامجم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جامجم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد