تدارک طیف وسیعی از مداحی‌ها و سخنرانی‌ها

ویژه‌برنامه‌های شبکه 2سیما در محرم حسینی

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام‌حسین(ع) برنامه‌های مختلفی از جمله «ذکر عاشوراییان»، «مستند مادرانه»، «کوی محبت»، «پیرغلامان عشق»، «از لاک جیغ تا خدا»، «آیین محرم»، «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من‌العسل»، «بانوان عاشورایی» و پخش مراسم سخنرانی و مداحی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۷۶

به گزارش فارس، پخش سخنرانی شیخحسین انصاریان در دهه اول محرم ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه، حجتالاسلام عالی ساعت ۹ و استفاده از فرازهایی از بیانات مرحوم حقشناس بهصورت میانبرنامه از تدارکات این شبکه برای ماه محرم است.

مداحی ذکر عاشوراییان با نوای حاج محمود کریمی، حاج میثم مطیعی، حاج حسن خلج و استفاده از نواهای حاج سلیم موذنزاده و حاج حسین فخری به تهیهکنندگی سعید پورفرج کاری از گروه فرهنگی-اجتماعی شبکه دو سیماست که هر روز به این ترتیب روانه آنتن میشود: حاج محمود کریمی در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه، ۱۳ و 45 دقیقه، 20 و 15 دقیقه و
22 و 20دقیقه. حاج حسن خلج ساعت 17 و 40 دقیقه و حاجمیثم مطیعی ساعت 23 و 20 دقیقه.

برنامه از لاک جیغ تا خدا کاری از گروه خانواده و به تهیهکنندگی هاشم تفکری بافقی با هدف تکریم حجاب، الگوسازی برای جامعه جوان کشور و انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان هر شب ساعت
۱۹ و۴۵ دقیقه روانه آنتن میشود.

یکی از تدارکات ویژه این شبکه برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، پخش مستند «پیرغلامان عشق» است. این برنامه مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در آن سعی شده با انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور، آیینهای عاشورایی در اقلیمهای متفاوت با شیوهها و منشهای خاص به تصویر کشیده شود. پیرغلامان عشق کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه و به تهیهکنندگی هادی خدادی است که هر شب ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

همچنین طبق روال سالهای گذشته، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلای امامخمینی(ره) جمعه ۲۳ شهریور ساعت ۹ الی ۱۲ و پخش مستقیم مراسم تجمع نوجوانان عاشورایی از میدان امام حسین(ع) تهران تحت عنوان «احلی منالعسل» ویژه حضرت قاسم(ع) در روز ششم محرم مصادف با یکشنبه ۲۵ شهریور پیش از اذان ظهر از ساعت ۱۰ الی ۱۲ پخش خواهد شد. یکی دیگر از برنامههای پخش زنده این شبکه، گزارش مراسم ویژه بانوان عاشورایی از مهدیه تهران است که شنبه ۳۱ شهریور روانه آنتن میشود.

یکی دیگر از تدارکات این شبکه برنامه کوی محبت است که با حضور کارشناسان، شاعران و مداحان اهل بیت هرشب ساعت ۲۳ و۳۰ دقیقه بهصورت زنده از کربلای معلی و حرم حضرت سیدالشهدا(ع) روانه آنتن میشود. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه و به تهیهکنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی که با موضوع بررسی ابعاد قیام امام حسین(ع) و تبیین برنامه اهل بیت(ع) برای آینده بشریت، همراه با گزارشهای متعددی از حال و هوای کربلا و حرم اباعبدا... الحسین(ع) تقدیم مخاطبان میشود.

برنامه آیین محرم که به صورت اختصاصی به معرفی و نمایش آیینها و رسوم سنتی عزاداری ماه محرم در استانها و شهرهای مختلف کشور در قالب مستند میپردازد، در کنار پخش مستند مادرانه با محوریت گفتوگو با مادران شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به کارگردانی سید احمد معصومینژاد و تهیه شده در گروه تلویزیونی شاهد، از دیگر ویژه‌‌برنامههای در نظر گرفته شده برای این ایام است.

افزون بر این تمامی برنامههای این شبکه متناسب با سوگواری ایام محرم حال و هوایی ویژه خواهند یافت و در کنار فیلمهای سینمایی و مستندهای مختلف روانه آنتن خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها