در آستانه بازی با ازبکستان نگاهی داریم به گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب ایران

استارت برای قهرمانی در آسیا

امروز تیم ملی ایران از ساعت 20 در ورزشگاه بنیادکار، مهمان تیم ملی ازبکستان خواهد بود. این دیدار، استارت ایران برای آماده‌سازی در مسیر جام ملت‌های امارات است.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۵۴

این رقابت‌ها دی‌ماه برگزار می‌شود و ایران قصد دارد با آمادگی تمام پای به مسابقات بگذارد. هر چند رقبای همیشگی تیم ملی از جمله ژاپن و کره‌جنوبی زود‌تر استارت زده‌اند و با برنامه‌تر جلو می‌روند اما ملی‌پوش‌ها دوست دارند بعد از 42 سال تابوشکنی کنند و جام قهرمانی این رقابت‌ها را به ایران بیاورند.

دیدار با ازبکستان در خانه حریف، قطعا محکی جدی برای تیم ملی خواهد بود. به همین دلیل ایران با تمام نفرات به این کشور رفته است. تنها کاوه رضایی به دلیل مصدومیت و سردار آزمون به خاطر خداحافظی موقت کنار تیم ملی نیستند. خانزاده و مظاهری دو بازیکن نیمکت نشین تیم ملی هم به خاطر مصدومیت و مشکلات خانوادگی ایران را همراهی نکرده‌اند. هکتور کوپر آرژانتینی که بتازگی هدایت تیم ملی ازبکستان را قبول کرده و از همین حالا تحت فشار است.

خبرنگاران ازبکستانی اصلا صبر و تحمل ندارند و بلافاصله پس از تساوی مقابل سوریه، انتقادها را از این مربی آغاز کردند. کوپر هم اعلام کرد نیاز به زمان دارد. او همچنین گفته که تیم ملی ازبکستان با تیم دوم خود مقابل ایران قرار می‌گیرد، تصمیمی که اگر گرفته شود عجیب است!

ملی‌پوش‌ها می‌گویند بعید است آنها با تیم دوم خود وارد مسابقه شوند؛ چراکه این بازی برای آماده‌سازی آنها در مسیر جام ملت‌هاست و طبیعتا از تیم اصلی خود استفاده می‌کنند. سعید عزت‌اللهی دیروز در این باره به جام‌جم گفته بود: «ما الان داریم برای جام ملت‌ها آماده می‌شویم. پس چه دلیلی دارد مثلا بخواهیم با تیم دوم خود به مصاف ازبکستان برویم؟ قطعا آنها هم با تیم اول خود به مصاف ما می‌آیند.»

ترکیب احتمالی ایران

خیلی‌ها تصور می‌کنند بازی با ازبکستان، ترکیب اصلی ایران را برای جام ملت‌ها مشخص نمی‌کند. به دلیل آن‌که تیم ملی کارش را دیر آغاز کرد، کی‌روش تصمیم گرفت تا تغییر چندانی در ترکیب تیمی ایران نسبت به جام‌جهانی ایجاد نکند. به همین دلیل اکثر فهرست جام‌جهانی بازیکنان دعوت شدند و در این بین چند نفر دیگر هم از لیست 50نفره دعوت شدند، از جمله غفوری، قلی‌زاده، سهرابیان و... درباره ترکیب تیم ملی در بازی ازبکستان هم احتمالات زیادی وجود دارد. به احتمال فراوان علیرضا بیرانوند درون دروازه قرار می‌گیرد.

مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی دو مدافع میانی ایران خواهند بود. میلاد محمدی شانس اول بازی در دفاع چپ است. در راست هم رامین رضائیان و صادق محرمی رقابت نزدیکی داشته‌اند ولی به نظر می‌رسد رامین مثل جام‌جهانی فیکس باشد. امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی هم دو بازیکنی هستند که در پست هافبک دفاعی قرار می‌گیرند. وینگر راست به احتمال فراوان علیرضا جهانبخش خواهد بود.

وینگر چپ هم شاید سامان قدوس باشد. این بازیکن تمرینات تیم ملی در تهران را از دست داد ولی احتمال دارد در ترکیب ثابت حضور داشته باشد. شاید از بین شجاعی و دژاگه هم یکی به عنوان مهاجم کاذب بازی کند. در نوک هم از بین کریم انصاری‌فرد و طارمی یکی در ترکیب فیکس قرار می‌گیرد. این پیش‌بینی اولیه از ترکیب است. پیش از این طارمی وینگر چپ بازی می‌کرد اما با توجه به غیبت سردار در تیم ملی به نظر می‌رسد کی‌روش او را به خط حمله منتقل کرده است.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها