دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد گفت: اگر سرانه هر لباس فرم مدرسه را صد هزار تومان و به‌طور متوسط برای ده‌میلیون دانش‌آموز در نظر بگیریم، هزار میلیارد تومان گردش مالی این حوزه می‌شود پس نمی‌توان از این موضوع مهم غفلت کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۶۷

حمید قبادی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالشهای پوشش مدارس، با بیان اینکه لباس در تمام ساعات بهعنوان عنصر اساسی همراه ماست و در روح و روان و احساسات و ارتباطات ما تأثیر دارد، افزود: نقش پوشش در حوزه یادگیری و آموزش چندبرابر است و نامناسب بودن لباس از حیث جنس و کیفیت و مدل میتواند در اندیشه و تعقل تأثیر منفی بگذارد.

وی درباره لباس فرم دانشآموزی عنوان کرد: طبعا دامنه آموزش و پرورش گسترده است و مخاطبان بسیاری دارد و میطلبد به این مقوله نیز توجه مضاعفی صورت گیرد.

قبادی با بیان اینکه قانون امکانی فراهم کرده تا به این موضوع در کارگروه مد و لباس که آموزش و پرورش نیز عضو آن است توجه ویژه داشته باشیم، گفت: شاید به علت کثرت مسائل در آموزش و پرورش، کم کاری در حوزه ساماندهی پوشش مدارس صورت گرفتهباشد.

وی با بیان اینکه مبنای کار ما قانون ساماندهی مد و لباس است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده ادامه داد: در ماده 7 آییننامه اجرایی این قانون، وظایف دستگاهها روشن شده و یکی از اعضای مهم این کارگروه، وزارت آموزش و پرورش است تا به اقتضای جمعیتی، سنی، جنسیتی و جغرافیایی برای طراحی و تهیه فرم لباس مدارس اقدام کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با اشاره به اینکه دو، سه ماه است اخیرا کاری با همکاری استانداران استانهای هرمزگان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان شروع شده و این امکان فراهم شده تا کارمندان در محیطهای اداری با لباس بومی حضور یابند، گفت: آموزش و پرورش هم باید این اجازه را بدهد که بچهها با لباس بومی به مدارس بیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها