با اجرای پروژه اضافه شدن بازیکنان جوان به ترکیب تیم ملی

کولاکوویچ می‌تواند کی‌روش والیبال باشد

کاروان تیم ملی والیبال ساعت 17 دیروز برای شرکت در تورنمنت اسلونی به این کشور رفت تا برای مسابقات قهرمانی مردان جهان آماده شود. مسابقاتی که قرار است از یکشنبه هفته آینده در ایتالیا و بلغارستان آغاز شود و تا یکشنبه 8 مهر ادامه داشته باشد. تیم کولاکوویچ در تورنمت اسلونی با تیم‌های آمریکا، کانادا و کشور میزبان بازی دارد و بلافاصله راهی صوفیه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۹۷

کولاکوویچ از زمانی که وارد تیم ملی والیبال شده، سعی کرده نسل والیبال ما را تغییر دهد. بازیکنانی در تیم او جای ثابت پیدا کردهاند که قبل از این فقط در تیمهای ملی ردههای پایه بازی میکردند. بازیکنانی که باید سالها پشت ترافیک نامهایس بزرگ میماندند ولی حالا خیلی راحت بازی میکنند و بازیکنان بزرگ را به سمت نیمکت میفرستند.

بعد از خداحافظی بازیکنان نظیر شهرام محمودی و عادل غلامی، عزا گرفته بودیم که چگونه جای این بازیکنان بزرگ پر میشود؛ اما حالا بازیکنانی آمدهاند با 20 سال سن و همان کیفیت. مشابه اتفاقی که در تیم ملی فوتبال هم افتاد و تیم مسنی که هشت سال قبل به کارلوس کیروش سپرده شده بود، آرام آرام تغییر ماهیت داد و حالا به تیمی جوان و پخته و با کیفیت تبدیل شده است.

کولاکوویچ اگر بماند، این پروژه را کامل می‌‌کند. او بازیکنان جوان را آرام آرام به ترکیب اردوها اضافه میکند تا اعتماد به نفس پیدا کنند. در ابتدای راه لیگ ملتهای والیبال امسال، بازیکنانی مانند شریفی و شفیعی نمایشی نهچندان دلچسب داشتند؛ اما همین بازیکنان در انتهای راه آن لیگ دل همه را بردند و در بازیهای آسیایی هم مقتدرانه بازی کردند.

چهار سال قبل ایران در شرایطی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد که بتازگی ولاسکو را از دست داده بود و انتظارات از تیم ملی در اوج خود قرار داشت؛ اما حالا با تیمی نسبتا جوان راهی اسلونی شدهایم و به بلغارستان خواهیم رفت. کولاکوویچ ریسک تغییرات را پذیرفت و چهره تیم را عوض کرد. حالا تیم او در راه نو شدن، آزمایشی سخت دارد و باید دید در این آزمون چگونه عمل میکند.

تیم ملی والیبال در دور اول بازیها چهارشنبه 21 شهریور (با پورتوریکو)، پنجشنبه 22 شهریور (بلغارستان)، شنبه 24 شهریور (کوبا)، دوشنبه 26 شهریور (با لهستان) و سهشنبه 27 شهریور (مقابل فنلاند) بازی خواهد کرد.

سعید معروف، محمد طاهر وادی، امیرحسین توخته، سید محمد موسوی، میلاد عبادیپور، فرهاد قائمی، محمدجواد معنوینژاد، مرتضی شریفی، علی شفیعی، سامان فائزی، امیر غفور، صابر کاظمی، مهدی مرندی و محمدرضا حضرت پور بازیکنان اعزامی ما هستند و جوانان دیگری هم در راه تیم ملی هستند. به این جوانان و جوانان آینده تیم ملی والیبال امیدواریم و آرزو میکنیم فدراسیون والیبال بتواند این جراحی عظیم را با کمترین مشکل پشت سر بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها