نخستین پایتخت ایران‌زمین مقصد جدید گردشگران می‌شود

سرانجام از رویداد مهم «همدان 2018» به طور رسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد؛ در شهر همدان و طی دو روز گذشته. این شهر اما بیش از 8 ماه است که عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۱۶

به گزارش جامجم، همدان، استانی با جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری که دروازه ورود به غرب ایران است و با طبیعت چهار فصلش، کوههای زیبا و مناطق طبیعی و تاریخی حفاظت شده از ظرفیتهای کافی برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برای گردشگران خارجی برخوردار است. به شهادت قدیمیترین سنگنوشته موجود که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد بازمیگردد، همدان به نام آکسایا خوانده میشده؛ شهری که همچنین با عنوان هگمتانه، نخستین پایتخت ایران زمین بوده است.

علاوه بر اینها، این شهر برای دفاع از عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018، با داشتن بزرگترین غار آبی جهان، قدمت دیرینه، داشتن مفاخر بلندآوازهای چون کاشانی غبار و قمام همدانی و عینالقضات و میر سیدعلی همدانی و آرامگاه مشاهیری چون ابن سینا و باباطاهر شاعر و نیز داشتن شهر لالجین بهعنوان شهر جهانی سفال در دل خود، دیگر چیزی کم نخواهد داشت.

استاندار همدان که در مراسم «کنفرانس بینالمللی همدان2018؛ پایتخت گردشگری آسیا» سخن میگفت، گنجنامه را نشانی از اهمیت دوره هخامنشی در استان همدان دانست و به وجود بیش از 1800 جاذبه تاریخی همدان اشاره کرد. محمدناصر نیکبخت افزود: همدان یکی از تاریخیترین استانهای کشور و مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است که تلاش میشود زیرساختهای پذیرش این گردشگران فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها