پیکر کارگردان سریال‌های موفقی چون «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» از خانه سینما رهسپار خانه ابدی شد. در این مراسم چهره‌هایی چون علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، مهدی فرجی مدیر پیشین شبکه یک سیما، رضا پورحسین قائم‌مقام معاون سیما، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا کیانیان، علی مصفا، تینا پاکروان، فخرالدین صدیق شریف، حسام نواب‌صفوی، داریوش فرهنگ، ملیکا شریفی‌نیا، محمود گبرلو، اکبر رحمتی، قطب‌الدین صادقی، علی مسعودی، محمدمهدی حیدریان، امیرعلی دانایی، مریلا زارعی، مژگان ربانی و صالح میرزا آقایی حضور داشتند.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۴۰

انسانی موحد و خداجو

دارابی، معاون امور استانهای صداوسیما در ابتدای صحبتهای خود در این مراسم گفت: امروز شاهد مراسم تشییع و تجلیل یکی از ستارگان آسمان هنر ایران هستیم. او برای من رفیق و دوست شفیقی بود و به همه بازماندگانش تسلیت میگویم. ما علاوه بر رابطه کاری با هم دوست بودیم.

او با اشاره به ویژگیهای شخصیتی دری گفت: دری انسانی موحد، خداجو و عاشق اهل بیت بود و بسیار علاقه داشت سریال یا فیلمی درباره حضرت زینب(س) بسازد که اجل مهلتش نداد و مراسم تشییع او در شیراز بخشی از توجه اهلبیت به این سید عزیز بود. برای اولینبار بود که در شاهچراغ چنین مراسم باشکوهی برای یک هنرمند برگزار شد. دارابی ادامه داد: میزان دقت، سرعت، تعهد، آگاهی و دانش وسیعی که او از تاریخ داشت بیمثال بود. او وفادار بیچون و چرا به استقلال کشور بود و قهرمانهای واقعی را دوست داشت. ۲۶ قسمت از مجموعه سنجرخان نوشته شده بود و در بیمارستان که به عیادتش رفتم، به ما روحیه میداد و میگفت کار را بعد از مرخص شدنم در شهریور کلید میزنم. او بشدت بیگانهستیز و خواهان استقلال و آبادی کشورش بود. دو سریال او، دو روایت از منظومه فکریاش است و از خداوند برایش رحمت الهی میخواهم.

چرا از مفاخرمان استفاده نمیکنیم؟

امیرعلی دانایی، بازیگر نقش اول سریال کلاه پهلوی نیز در ادامه این مراسم گفت: دری همیشه برای من جزو اولینهاست؛ چراکه کارم را با او شروع کردم و او باعث ورودم به این حرفه شد.

وی ادامه داد: ما یکی از مفاخرمان را از دست دادیم و فکر نمیکنم دیگر شبیه به او متولد شود. متاسفم که او دیگر فرصت پیدا نکرد کار جدیدی بسازد، در حالیکه در این سالها روی فیلمنامههای بسیاری کار کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، قطبالدین صادقی عنوان کرد: نیکی کردن به معنی آفرینش است و کسی که اعتقاد به گشایش دارد، در وجودش امید هست. من با مرگ انتظامی و دری امیدواریام را از دست دادم. تمام بحرانهایی که دور و برمان را گرفته، با وجود این بزرگان برایمان آسانتر بود. دری، دوست والاگهر من بود که با اینکه کارم بازیگری نیست، اما در کیف انگلیسی با او همکاری کردم. او ویژگیهای بارزی در کارش داشت که در کمتر کسی دیدهام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها