AFC مجوز حرفه‌ای دو باشگاه را صادر نمی‌کند؟

استقلال و پرسپولیس در خطر

از سال گذشته که کنفدراسیون فوتبال اعلام کرد باشگاه‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید بدهی‌های خود را بپردازند، استقلال و پرسپولیس که کلی بدهی داشتند، تلاش کردند تا آنها را بپردازند یا از بازیکنان و مربیان قبلی خود رضایت بگیرند.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۳۱

با وجود تلاش چند ماهه، اما همچنان میزان بدهیها خیلی زیاد است و اگر وضعیت همینطور ادامه پیدا کند، استقلال و پرسپولیس از رقابتهای لیگ قهرمانان حذف میشوند. خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که وضع استقلال به مراتب بدتر از پرسپولیس است. باشگاه پرسپولیس در سالهای اخیر درآمدهای بیشتری داشته و توانسته بخش زیادی از بدهیهایش را بدهد. استقلال اما طلبکاران بیشتری داشته و درآمدش هم کمتر بوده است. پرسپولیس اخیرا موفق شد تمام پروندههای خارجی خود را حل و فصل کند ولی استقلال هنوز پروندههایی از جمله پرونده پروپئیچ دارد که گویا نزدیک به یک میلیون دلار باید به این بازیکن پرداخت کند. جواد نکونام، امیرحسین صادقی، آرش برهانی، پرویز مظلومی و... از جمله کسانی هستند که به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زدهاند و به همین دلیل وضعیت آبیها نامساعد است، اما فتحی در این باره گفته است: «تا آخر آگوست به ما فرصت دادهاند مشکلات مالی را حل کنیم. امیدواریم در سفر به مالزی بتوانیم کنفدراسیون را قانع کنیم تا بیشتر به ما فرصت دهد تا بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم.»

پرسپولیسی‌ها هم پیگیر پرونده خود هستند. کنفدراسیون از دو باشگاه مدارک جدیدی برای پرداخت بدهی‌هایشان طلب کرده است و باید دید در ده روز آینده چه اتفاقی می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها