مدیر کل دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، گفت: بیمه‌ها بیش از ‌3000میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها بدهکار هستند.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۸۱

به گزارش جامجم، محمد عبدهزاده در مراسم روز داروساز افزود: پیچیدگی ضوابط، نبود بودجه، نوسانات قیمت ارز و اضافه شدن مشکلات دیگر سبب ایجاد مسائلی در حوزه دارو شده است. وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال در بورس نرخ بازدهی ۳۶درصد بوده، ولی در صنعت دارو سازی منفی 2 درصد بوده است .

عبدهزاده با بیان اینکه سود داروسازی در سه ماهه اول سال ۹۶ به میزان ۱۹ درصد کاهش داشته است، افزود: رشد تورم ۲۱ درصد بوده، زیرا امروزه منابع صنعت داروسازی تامین نمیشود و داروسازان مجبور هستند وام دریافت کنند. مدیرکل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، ادامه داد: در صنعت داروسازی سود واقعی مورد توجه نبوده و این مساله برای کنترل داروهای پر حجم نیز دیده نشده است. عبدهزاده بیان کرد: در حدود ۴۲ میلیارد داروی مصرفی داریم و ما پیگیر موضوع نقدینگی شرکتهای دارویی خارج از اوراق عرضه از طریق هیات دولت هستیم. وی افزود: قیمتگذاری دارو باید واقعبینانه باشد، قیمتگذاری با توجه به ضوابط اعلامشده اجرایی میشود و در عمل به این قوانین با هیچکس تعارف نداریم. عبدهزاده عنوان کرد: ۴۰ درصد از قیمت تمام شده دارو مربوط به خود دارو است و مابقی برای بستهبندی و دیگر موارد است.

بحران دارو نزدیک است

رئیس انجمن داروسازان تهران نیز، گفت: ما در آستانه یک بحران دارویی هستیم و مسئولان وزارت بهداشت این مساله را جدی نمیگیرند. حمید خوئی در مراسم روز داروساز افزود: اگر شایعه کمبود دارو ایجاد شود، نگرانی به جان مردم میافتد و همین مساله سبب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا میشود و زمان زیادی به طول میانجامد تا این موضوع حل شود.

وی گفت: در طرح تحول سلامت به داروسازی جفا شده است، زیرا اوراقی به دست صنایع میرسد که برای نقد شدن آن ۳۰درصد از ارزش آن کاهش پیدا میکند. وی بیان کرد: دارو طی چند سال گذشته قیمتش ثابت مانده است و فقط به ما میگویند که کیفیت را باید بالا ببریم، اگر کیفیت دارو افت کرد مسئولش دولت و وزارت بهداشت است، زیرا افزایش کیفیت هزینه بر است و کسی از ما حمایت نمیکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها