وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: در روز ۳۱ مرداد، هواپیمایی به پرواز درخواهد آمد که مراحل مختلف آزمایش را طی کرده و مردم شاهد پرواز این هواپیمای جنگنده و پشتیبانی خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۴۵

به گزارش میزان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در آستانه 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی با حضور در برنامه نگاه یک در خصوص سامانه موشکی پدافند هوایی «باور۳۷۳» گفت: این سامانه مراحل آزمایش نهایی خود را پشت سر گذاشته و بزودی تحویل نیروهای مسلح میشود.

حاتمی اظهار کرد: تلاش ما بر اولویتهای امروز متمرکز است؛ اولویت ما موضوع موشکی است که قدرت بازدارندگی کشور است. تمرکز ما روی کیفیت و ارتقای توانمندیهاست.

وی با بیان اینکه در مجموع در حوزه تسلیحات اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: برای مثال، همکاران من در حوزه مقابله با موشکهای بالستیک و کروز کارهای خوبی کردند و در حوزه زمینی نیز تانک کرار را داشتیم که امروز برای آزمایشهای نهایی در اختیار نیروهای مسلح است. بسیاری از کارهای ما برمبنای طراحیهای داخلی است.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار راهبردی در برابر دشمن است، گفت: دشمن فکر میکند ما در حوزه اقتصاد آسیبپذیر هستیم و فشارها را از این ناحیه وارد میکنند، همچنان که صدام هم همین تفکر را که ما از نظر اقتصادی و نظامی در موضع ضعف قرار داریم، داشت.

وزیر دفاع با اشاره به موضوع بودجه در صنعت دفاعی کشور گفت: ما نیز مثل سایر کشورها با مشکل بودجه روبهرو هستیم و بودجه همیشه محدود بوده و بودجهبندی برای این است که با پولی محدود بهترین نتیجه را کسب کنیم و دولت هم با محدودیت مواجه است.

وی افزود: البته ما به عنوان نیروهای مسلح سعی داریم دفاع و تامین امنیت مردم را با حداقل قیمت تامین کنیم و این مهمترین ماموریت اقتصاد مقاومتی و جهادی و انقلابیترین کار ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها