فینال سوپرجام اروپا، رئال مادرید -‌ اتلتیکو مادرید؛ 23 و 30 دقیقه

رئال بدون رونالدو جام می‌برد؟

طــــــی ســـــال‌های گذشــــــــــــــــته بــــــــرای طـــرفـــــــــداران رئــــال عادت شده بود هر بار صحبت از یک فینال یا دیدار مهم فوتبالی به میان می‌آمد، نام کریستیانو رونالدو هم مطرح می‌شد و بر همین اساس با خیال راحت خود را آماده چنین چالشی می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۲۲

کسب سه عنوان متوالی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا که رونالدو نقش بسزایی در آن داشت، بخوبی این مساله را تائید می‌کند. حالا این تیم امشب در شهر تالین، پایتخت استونی باید دیدار سوپرجام اروپا را مقابل اتلتیکو مادرید در حالی آغاز کند که بعد از 9 سال برای اولین بار ستاره پرتغالی را در اختیار ندارد. رئال در 9 سال حضور کریس در ترکیبش توانست 16 جام باشگاهی و اروپایی را به‌دست آورد و حالا از امشب رسما دوران پسا رونالدو برای این تیم آغاز می‌شود.

رئال در مقایسه با سه سال گذشته برای شروع این بازی یک تغییر بزرگ دیگر هم دارد. بعد از جدایی زیدان از این تیم پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، کهکشانی‌ها سراغ خولن لوپتگی، سرمربی وقت تیم ملی اسپانیا رفتند و این بازی اولین محک جدی این مربی اسپانیایی به حساب می‌آید. همه منتظرند ببینند رئال تحت هدایت لوپتگی آن هم بدون ستاره‌ای همچون رونالدو، چطور خواهد بود.

این برای اولین بار در 43 مسابقه قبلی سوپرجام اروپاست که هر دو تیم از یک شهر اروپایی هستند. رئال چند ماه پیش توانست سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. حالا این تیم به دنبال این است که با پیروزی در بازی امشب، سومین قهرمانی پیاپی در سوپرجام اروپا را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کند.

رئال تاکنون چهار بار قهرمانی در سوپرجام اروپا را جشن گرفته و در صورت پیروزی در بازی امشب، می‌تواند در کنار تیم‌هایی همچون بارسا و میلان با پنج قهرمانی در این زمینه رکورددار باشد. در طرف مقابل اتلتیکو قرار دارد که رکورد صددرصد پیروزی در بازی‌های سوپرجام اسپانیا را از خود به جا گذاشته است. این تیم در سال‌های 2010 و 2012 به مصاف اینتر و چلسی رفت و توانست در هر دو بازی به پیروزی برسد. شاگردان سیمئونه به دنبال کسب سومین قهرمانی هستند تا با رکورد لیورپول در این زمینه برابری کنند.

لوپتگی بعد از سال‌ها قرار است امشب دوباره مقابل تیم دیگر شهر مادرید قرار بگیرد. او در فاصله سال‌های 1985 تا 1991 دروازه‌بان رئال بود که در 14 بازی مقابل این تیم، رکورد پنج شکست و پنج پیروزی را ثبت کرد.

سیمئونه نیز هم در لباس بازیکن و هم مربی مقابل رئالی‌ها بازی کرده است. این مربی آرژانتینی در 16 بازی اخیر خود مقابل رئال در قامت سرمربی تنها دو بار شکست خورده که یک بار آن مربوط به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2016 بود.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها