دکه

چمران در افغانستان شهید شد!

نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی را که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد، می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۴۰

سوژه روز

استیضاح وزیر کار سوژهای بود که هم شنبه و هم روز گذشته (یکشنبه) روزنامهها به آن پرداختند و روزنامه «آفتاب یزد» این استیضاح را مشکوک خوانده است. بسیاری بر این باورند که این استیضاح جنبه انحرافی دارد و در اولویت نیست.

شهادت «سیدمحمدعلی شاه موسوی گردیزی» مجاهد افغانستانی که به چمران افغانستان شهرت داشته در صفحه یک رسانهها روز گذشته بازتاب داشت و رسانهها شهادت او را در انفجارهای تروریستی افغانستان در روز جمعه بازتاب دادند.

لیر، لیر، لیر!

روزنامه «هفت صبح» سراغ ماجرای قیمت «لیر» ترکیه رفته و نوشته در همهجای جهان قیمت لیر کاهش داشته غیر از چهارراه استانبول! این روزنامه با تیتر«ای لیر عزیز پای دربند» و عکسی از نخستوزیر این کشور گزارشی درباره حواشی قیمت لیر نوشته است.

بچه را بگیر

روزنامه «شهروند» عکس یک خود را به صادق زیباکلام با بچهای در بغل اختصاص داده است. چهرهای که همیشه او را یک پای دعواهای سیاسی و نظرات خارقالعاده میدیدیم اینبار از خانواده و نوههایش گفته و خب همین میتواند تفاوت این روزنامه در روز یکشنبه باشد.

پول حلال کاخ مجلل نمیشود!

روزنامه «اعتماد» با تیتری از ابراهیم فیاض به فوتبال و هزینههایی که از محل بودجههای عمومی با فروش نفت تامین میشود اشاره کرده است. «فوتبال پاک با پول نفت محقق نمیشود» تیتری است که این رسانه انتخاب کرده که اتفاقا موزون هم هست و اگر خواننده کمی شاعرانه نگاه کند یاد مصرعی از شعر مهدی اخوان ثالث میافتد که میگوید: «پول حلال کاخ مجلل نمیشود»!

پرواز برجام با ATR

ورود هواپیماهای جدید برجامی تیتری است که روزنامه «ایران» برای صفحه یک خود برگزیده و باز هم خواسته در شرایط فعلی که برجام در حال ارتفاع کمکردن است به واسطه این هواپیماها کمی اوج بگیرد و بالا بیاید.

عکس حجلهای و صفحه یک

روزنامه «مردمسالاری» دیروز از آن روزنامههایی بوده که اگر کنار کیوسک مطبوعات چشمتان به آن میخورد احتمالا تعجب میکردید که چرا آگهی ترحیم آمده بین روزنامهها، اما تعجب نکنید واقعا همین اتفاق افتاده و این روزنامه اطلاعیه ترحیم را درصفحه یک خود منتشر کرده است. در واقع روز گذشته یکی از اعضای حزب مردمسالاری فوت شده و این روزنامه عکسی حجلهای از او را در صفحه یک خود منتشر کرده است.

تیتر را تفسیر کنید

روزنامه «فرهیختگان» به مناسبت سالگرد 112 سالگی مشروطیت عکسی از شیخ فضلا... نوری منتشر کرده و کنار آن نوشته «ضد استبدادِ غربگرایان» که خب احتمالا معانی بسیاری بتوان از آن برداشت کرد ولی خب تیتری است که گنگ است و باید آن را تفسیر میکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها