نقش شرح حال گونه تازه برای بازیگر اسکاری

همسایه ‌ای به نام آقای هنکس

بازیگر اسکار گرفته سینما، این بار تبدیل به همسایه خوب تماشاگران سینما می‌شود. درام اجتماعی و شرح حال‌گونه «تو دوست من هستی»، تام هنکس را یک بار دیگر در قالب یک آدم واقعی قرار می‌دهد. شرکت مستقل فیلمسازی‌تری استار تهیه‌کننده این فیلم است و از حالا از آن به‌عنوان یکی از امیدهای اصلی مراسم اسکار دو سال آینده اسم می‌برد! کلید فیلمبرداری تو دوست من هستی ماه سپتامبر پیش رو زده می‌شود و اواخر بهار سال آینده میلادی، روی پرده سینماها خواهد رفت. فیلم زمانی روی پرده می‌رود، که به عنوان فصل اسکاری فیلم‌ها شناخته نمی‌شود. اما سازندگانش به موفقیت اسکاری آن اطمینان دارند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵۴

تام هنکس در نقش تازه سینماییاش در قالب کاراکتر فرد راجرز ظاهر میشود. او که در بین تماشاگران تلویزیونی با نام «آقای راجرز» معروف شد، یکی از چهرههای بانفوذ و بسیار مشهور قاب کوچک به حساب میآید. مجموعهای که خلق و بازی کرد، با نام «همسایگی آقای راجرز» روی آنتن رفت. با آنکه راجرز در سال 1963 طرح این مجموعه را ارائه کرد، اما اولین اپیزود آن سال 1968 پخش شد. دو شبکه مختلف تلویزیونی، تهیهکنندگان این مجموعه بودند. سری اول در فاصله سالهای 1968 تا 1970 روی آنتن رفت. راجرز یکسال بعد از آن، سری دوم مجموعه را برای یک شبکه دیگر تلویزیونی بازی و تهیه کرد. پخش سری دوم تا سال 2001 ادامه داشت. با مرگ بازیگر در سال 2002، تولید سری سوم آن متوقف شد.

پربیننده و موفق

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، نمایش تلویزیونی فرد راجرز که هنکس هم از تماشاگران پروپاقرص آن بوده است، یکی از پربینندهترین و موفقترین برنامههای تلویزیونی تاریخ آمریکا بوده است. در کل 31 فصل مجموعه تولید شد و 912 اپیزود آن به نمایش درآمد. هنکس میگوید: «این نمایش آموزشی تلویزیونی برای بچههای بین دو تا پنج سال بود، اما همه آن را تماشا میکردند و در بین عموم مردم محبوبیت داشت! نیم ساعتی که این برنامه پخش میشد، به سرعت باد میگذشت.»

دوستدار شخصیتهای واقعی

تام هنکس که طی دو دهه قبل در نقش تعدادی از شخصیتهای سرشناس واقعی ظاهر شده، بازی در نقش فرد راجرز را یکی از آرزوهای بزرگ همیشگی خود میداند و اذعان میکند، اصلا انتظار آن را نداشته که با پیشنهاد بازی در این نقش روبهرو شود: «معمولا ما بازیگران از بازی در نقش این یا آن کاراکتر هیجان زده نمیشویم. اما زمانی که تهیهکنندگان فیلم با من تماس گرفته و گفتند قصد تولید آن را دارند و میخواهند که من نقش راجرز را بازی کنم، سرم گیج رفت! آرزوی بزرگی که همیشه در ذهنم داشتم، داشت رنگ واقعیت میگرفت.»

بازگویی ناتمام

داستان درام شرح حالگونه تو دوست من هستی، قرار نیست تمام زندگی راجرز را به تصویر بکشد. این داستان آن مقطع از زندگی او را به نمایش میگذارد که طی آن، با تام جونود آشنا و دوست شد. جونود یک روزنامهنگار فعال و خلاق بود، که موفق به دریافت جوایز مختلف دنیای روزنامهنگاری هم شده بود. دوستی بین این دو زمانی شکل گرفت، که قرار شد جونود برای تعدادی از اپیزودهای مجموعه تلویزیونی راجرز طرح داستانی بنویسد.

اما این روزنامهنگار بدبین و منفی باف، با اکراه دعوت همکاری با راجرز را قبول کرد. در ابتدای کار، جونود سر ناسازگاری با راجرز را داشت. اما در ادامه دوستی صمیمی بین این دو برقرار شد و جونود تحت تاثیر شخصیت راجرز تبدیل به آدمی جدید شد. زندگی این روزنامهنگار به واسطه این دوستی، با یک تغییر و جهش بزرگ همراه شد.

همکاران تازه

نقش کاراکتر تام جونود را متیو رایس بازی میکند. او که به تازگی مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته، بزودی با «موگلی» به دیدار تماشاگران سینما میآید. این فانتزی اکشن را اندی سرکیس کارگردانی کرده و داستان کلاسیک و معروف کتاب جنگل را از زاویه تازهای به نمایش میگذارد.

ماریل هلر وظیفه کارگردانی تو دوست من هستی را به عهده گرفته است. او فیلم را براساس فیلمنامهای از میکا فیتزمن بلو و نوا هارپستر میسازد. این فیلمنامه در یک سال اخیر، باعث رقابت شدیدی بین شرکتها و کمپانیهای فیلمسازی شده بود. نام فیلم برگرفته از لقبی است که تماشاگران تلویزیون به راجرز داده بودند. آنها به این بازیگر میگفتند «تو دوست من هستی.»

راجرز خوش اقبال

به نظر میرسد که فرد راجرز دوباره در مرکز توجه دنیای سرگرمی قرار گرفته است. فیلم شرح حالگونه تام هنکس در حالی وارد مرحله تولید میشود که سال قبل شرکت مستقل فیلمسازی فوکوس فیچرز هم یک مستند تماشایی در باره او تولید کرد. این مستند با نام «تو نمیخواهی همسایه من باشی؟» روی پرده سینماها رفت. با وجود آنکه تماشاگران سینما معمولا استقبال چندانی از فیلمهای مستند نمیکنند، اما این فیلم موفق به فروش خوب شانزده میلیون دلاری در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا شد. بعد از «جزیره سگ ها»ی وس اندرسن (با فروشی 31 میلیون دلاری)، این فیلم دومین مستند پرفروش سال 2018 تا به حال است.

مستندسازی و مستندبازی!

تماشاگران سینما تا به حال تام هنکس را در نقشهای مستندگونه زیادی دیدهاند. همین دو سال قبل بود که برای بازی در نقش کاپیتان ریچارد فیلیپس در «کاپیتان فیلیپس» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او سال قبل هم برای بازی در نقش بن برادلی سردبیر واشنگتن پست در «پست»، نامزد همین جایزه بود. سال 1995 در «آپولو 13» ران هاوارد، در قالب کاراکتر فضانورد جیم لاول ظاهر شد که تا یک قدمی کره ماه رفت و نتوانست قدم روی آن بگذارد. اگر بخواهیم نقشهای شرح حال گونه هنکس را مرور کنیم، این صفحه جا کم میآورد! اما نمیتوان به نقش خلبان چسلی سالنبرگر در «سالی» اشاره نکرد.

نقش های مورد پسند

صنعت سینما از دیرباز علاقه شدیدی به تولید درام هایی داشته که براساس داستان زندگی شخصیتهای واقعی ساخته می شود. بازیگران سینما هم علاقه زیادی به بازی در این نوع نقش ها دارند. آنها بازی در نقش کاراکترهای واقعی را چالشی برای خود دانسته و قرار گرفتن در قالب یک آدم واقعی را، سنگ محکی برای توانایی های داشته و نداشته خود می دانند. به صورت طبیعی، منتقدان هم از این نوع فیلمها و بازیگران آنها استقبال خوبی می کنند. در تاریخ اسکار، فیلم ها و بازیگران زیادی را میتوان پیدا کرد که به خاطر همکاری با این نوع فیلم ها، جایزه اسکار را با خود به خانه برده اند.

کیکاووس زیاری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها