نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد را می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۰۸

سوژه روز

کیروش و نامه خداحافظی او یکی از سوژههای اصلی رسانهها در پنجشنبهای که گذشت بود. همین نامه سبب شد در این روز، روزنامهها بدون سوژه نمانند و آنها که نمیخواهند به موضوعی مانند سوژه بعدی اشاره کنند از آن عکس یک بگیرند. اعتماد در این بین یکی از جالبترین تیترها را انتخاب کرده و نوشته بود «بازار خویش و آتش ما تیز میکنی.»

سوال از رئیس جمهور موضوع دیگری بود که تبدیل به سوژه اصلی رسانهها شد. رسانههای بسیاری از چپ و راست به این موضوع پرداختند که در ادامه این مطلب مروری بر نحوه مواجهه رسانهها با این موضوع داشتهایم.

پیشنهاد مذاکره از سوی ترامپ همچنین در میان رسانهها داغ است و بازار تحلیل و اظهارنظر همچنان پررونق. برای مثال روزنامه جوان با تیتر «ترامپلوماسی با افکار عمومی ایران» با این موضوع روبهرو شده بود همچنین مواضع فرمانده سپاه پاسداران در رسانههای بسیاری بازتاب داشت.

بهنگام یا نابهنگام؟!

روزنامه «ایران» که ارگان دولت محسوب میشود با تیتر «سوال نابهنگام» به استقبال این موضوع رفته بود. در حالی که علت این نابهنگام بودن برای مخاطب نهتنها روشن نیست بلکه خواننده میتواند اینطور تحلیل کند که اتفاقا مجلس بموقع ورود کرده و باید پیش از این به ماجرا وارد میشده است.

دوپهلوی روز

روزنامه «قانون» با انتخاب عکسی از حسن روحانی که دست بر دهان دارد و نوشتن تیتر «ابطال روزه سکوت» در واقع اینطور وانمود کرده که رئیسجمهور با حضور در مجلس میتواند حرفهایی بزند که پیش از این با سکوت از کنار آنها گذر کرده بود. البته در روتیتر بلندی که برای این تیتر انتخاب شده بود ذکر شده ساکت نشستن و تماشای مشکلات از سوی رئیس دولت، مجلس را وادار به چنین رفتاری کرده است.

له یا علیه؟

روزنامه «شرق» که یکی از کلیدیترین روزنامهها در اردوگاه اصلاحطلبان است با تیتر «دوباره علیه رئیسجمهوری» به ماجرای سوال از رئیسجمهور اشاره کرده بود و این رفتار را نوعی موضعگیری از سوی مجلس در قبال رئیسجمهور خوانده که البته باید به این پرسش پاسخ داده شود چه کسی پاسخگوی وضعیت فعلی در کشور است؟

خطای پاسخگویی؟

روزنامه «شهروند» هم با تیتر«چو دانی و پرسی سوالت خطاست!» بر این باور است که در شرایط فعلی که ریشه مشکلات بر همه آشکار است و فشارهای خارجی عامل اصلی مشکلات محسوب میشود آیا واقعا چنین مسالهای واقعا در جستوجوی پاسخ بودن است یا فقط طرح سوال از رئیسجمهور مساله است.

تیتر اجباری

روزنامه «وطن امروز» با تیتر «پاسخگویی اجباری» در واقع در ادامه آن مسیری تیتر زده بود که معتقد بودند رئیس جمهور باید با مردم گفتوگو کند و نسبت به پرسشهای آنها پاسخگو باشد. طی این مدت در شبکههای اجتماعی به این موضوع اشاره میشد که رئیسجمهور با حضور در رسانهملی میتواند درباره مشکلات توضیح دهد و خب تیتر وطن امروز میخواهد بگوید زمانی که رئیسجمهور خودخواسته به مردم پاسخ نداده حالا باید در پیشگاه نمایندگان مردم به اجبار پاسخگو باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها