ارسال اسامی 20 بازیکن برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا

کرانچار فهرست تیم امید را بست

زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال امید با معرفی نام 20 بازیکن، درهای تیم ملی فوتبال امید را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا بست تا شمارش معکوس برای تکرار موفقیتی که 16 سال پیش، توسط یک مربی کروات دیگر به نام برانکو ایوانکوویچ، برای تیم ملی امید به دست آمده بود، این بار توسط کرانچار تکرار شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۱۷

فهرست نهایی سرمربی تیم ملی امید بدین شرح است: مهدی امینی، محمد آقاجانپور، محمد مسلم پور، مهدی رحیمی، علیرضا ارتا، محمد سلطانی مهر، یونس دلفی، محمد امین اسدی، محمدمهدی مهدیخانی، محمدرضا آزادی، مهدی قائدی، شهاب عادلی، سیدابوالفضل رزاقپور، رضا جبیره، احمدرضا احمدوند، امیر روستایی، سینا زامهران، شاهین عباسیان، محمد خدابنده لو و عارف آقاسی.

البته قرار بود امید نورافکن از تیم شارلووای بلژیک و رضا شکاری از تیم روبینکازان روسیه نیز در صورت موافقت باشگاههای خود در لیست تیم امید حضور داشته باشند که غیبت شان نشاندهنده مخالفت باشگاههای این دو بازیکن لژیونر است.

فهرست کرانچار چند نکته جالب توجه دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

سهم کم سرخابی ها: مهدی قائدی مهاجم جوان و سرشناس تیم استقلال و محمد امین اسدی و شاهین عباسیان مهاجم و دفاع راست پرسپولیس در رده سنی امید که امسال توسط برانکو به تیم بزرگسالان آمدهاند نمایندگان سرخابی در تیم ملی امید هستند؛ یعنی فقط 1+2 سهمیه در تیم امید.

تیم پیکان با 4 نماینده در تیم امید بیشترین سهم را دارد. مهدی امینی
دروازه بان و سه بازیکن دیگر این تیم ابوالفضل رزاقپور، محمد خدابنده لو و امیر روستایی در لیست نهایی کرانچار برای حضور در بازیهای آسیایی جاکارتا قرار دارند. تیم پدیده هم با حضور سه بازیکن خود در لیستنهایی (محمدمهدی مهدیخانی، محمد آقاجانپور من و سینا زامهران) دومین تیم رکورددار شناخته میشود.

در این فهرست هشت بازیکن حاضر در اردوی اخیر و بازیهای دوستانه با تیم عراق خط خوردهاند و تیم را در تورنمنت پیش رو همراهی نخواهند کرد. اسامی این بازیکنان بدین شرح است: حمیدرضا طاهرخانی (پرسپولیس)، رضا جعفری(سایپا)، مهران درخشان مهر (ذوبآهن)، علی طاهران (تراکتورسازی)، محمد خرمالحسینی(گسترش فولاد)، علی شجاعی و نیما میرزازاد (نساجی) و عارف غلامی (فصل گذشته سپاهان).

علی شجاعی و نیما میرزازاد، دو بازیکن رده سنی تیم نساجی، بهدلیل ممانعت مسئولان نساجی از حضور بازیکنانش در اردوی تیم امید، از همراهی این تیم باز ماندند.

طبق اعلام حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال امید، بازیکنان فوق باید صبح روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در مرکز ملی فوتبال خود را به کادر فنی معرفی کنند. تیم ملی ایران در این بازیها با عربستان، کره شمالی و میانمار هم گروه است.

استیلی: تنها مشکل تیم امید، کمبود زمان است

تیم فوتبال امید ایران برای آمادگی جهت حضور در رقابتهای بازیهای آسیایی اندونزی 2018 بعد از برگزاری یک اردوی تدارکاتی در کشور عراق، روز گذشته به ایران بازگشت. حمید استیلی در بازگشت این تیم درباره احتمال موفقیت امیدها در بازیهای آسیایی گفت:« برای موفق شدن ابزار و امکانات خیلی مهم است. مربی تیم و تمام اعضای کادرفنی، فدراسیون فوتبال و باشگاهها به تیم امید کمک میکنند تنها مشکل ما کمبود زمان است. عملکرد بچهها در اردوی عراق خوب بود اما همانطور که گفتم زمان کمی داشتیم. با این حال ما ظرف دو سه روز آینده به چین سفر میکنیم تا یک بازی تدارکاتی با چین برگزار کنیم و سپس از آنجا راهی جاکارتا خواهیم شد.» مدیر فنی تیم امید در رابطه با برخی بازیکنان که باشگاههایشان اجازه همراهی تیم امید را به آنها ندادند گفت: «امید نورافکن و رضا شکاری از بازیکنان خوب ما هستند که در خارج از کشور بازی میکنند اما چون بازیهای آسیایی در فیفادی نیست باشگاههایشان اجازه ندادند در این مسابقات ما را همراهی کنند اما برای مسابقات مقدماتی المپیک این دوبازیکن بعد از بازیهای آسیایی به تیم امید اضافه خواهند شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها