رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با توصیه به حجاج درمورد عدم حمل مواد مخدر و برخی داروهای مسکن، از بازداشت ۱۸ نفر به‌دلیل حمل مواد مخدر هنگام سفر به عربستان خبر داد .
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱۳

به گزارش سایت پلیس، سردار حسن مهری در این‌باره گفت: از 19 تیر امسال عملیات حج در فرودگاه‌های سراسر کشور آغاز شد و بر این اساس بیش از ۸۶ هزار مسافر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شده و بقیه تا ۲۰ مرداد ماه به حج اعزام خواهند شد.

وی افزود: ۱۸ نفر از جمله هفت زن و ۱۱ مرد به‌دلیل حمل مواد مخدر هنگام سفر به عربستان بازداشت شدند.

این افراد که سنین بالایی دارند، عمدتا مواد مخدر سنتی را در کیف و لباس خود جاسازی کرده بودند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده ،تعداد اقلام ممنوعه در عملیات حج امسال به ۱۰ قلم کاهش یافته است که عبارتند از آمپول پتی دین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون پنج و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومورفین دو میلی‌گرم، قرص متیل فنی دات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکدورانت کودئین و قرص استامینوفن کودئین است.

مهری همچنین با اشاره به شباهت برخی داروهای گیاهی با مواد مخدر اظهار کرد: داروهایی مانند شیرین بیان و... برای پلیس عربستان ناشناخته است. بنابراین لازم است حجاج از حمل آن خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها