مورخان فوتبالی وقتی چند دهه بعد بخواهند جام جهانی 2018 روسیه را تعریف کنند و از ویژگی‌های آن برای فوتبال دوستان بگویند، بی‌شک نام یک بازیکن بیش از همه در سطور نوشته‌های آنها به چشم می‌خورد. یک جوان 19 ساله فرانسوی به نام کیلیان امباپه که در جامی که ستاره‌هایی همچون مسی، رونالدو، سوارز و اینیستا بودند به تنهایی تمام نگاه‌ها را به سمت خودش کشاند و در نهایت با تیم ملی کشورش جام جهانی را بالای سر برد تا در کتاب تاریخ فیفا نامش کنار اسطوره‌هایی همچون پله قرار بگیرد. مسی و رونالدو که در سال‌های پایانی درخشش خود قرار دارند، حالا جوانی را پیش روی خود می‌بینند که در 19 سالگی حسرت قهرمانی در جام جهانی را ندارد. به همین دلیل بعد از پایان مسابقه فینال بسیاری بر آغاز دوران جدیدی در فوتبال جهان تاکید داشتند، دورانی که پسر کم سن و سال فرانسوی از همین حالا خود را برای پادشاهی در سال‌های آینده آماده کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۷۵

در همین راستا بود که ریو فردیناند، مدافع سابق منچستر یونایتد این‌طور به تمجید از این بازیکن فرانسوی پرداخت: کیلیان امباپه بازیکنی است که در چند سال آتی تاج را مسی و رونالدو می‌گیرد و می‌تواند براحتی برنده توپ طلا شود. او در ادامه تمجیدهایش از شماره 10 فرانسوی‌ها گفت: این‌که در 19 سالگی چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشید و تمام نگاه‌ها در جام به سمت شما باشد، این نشان از هوش و قدرت تصمیم‌گیری بالای یک بازیکن است. امباپه در بیشتر بازی‌های جام، تصمیم درست را می‌گرفت. پختگی و بلوغ زیادی در کارهای او دیده می‌شود.

یورگن کلینزمن، ستاره سال‌های دهه 90 تیم ملی آلمان نیز با بیان این‌که امباپه بعد از این مسابقات به یکی از بزرگترین بازیکنان دنیا تبدیل می‌شود، گفت: او مسیری طولانی پیش روی خود دارد. اما آنچه بیش از همه من را تحت‌تاثیر قرار داد، این بود که امباپه بخشی از تیم ملی فرانسه است که این روزها مثل یک خانواده شده‌اند. او به‌قدری در تیم ملی براحتی و با فراغ بال بازی می‌کند که گویی بیش از 10 سال است کنار آنها بازی می‌کند. از سوی دیگر، عملکرد امباپه در این تورنمنت به قدری عالی بود که اسطوره‌هایی همچون پله برزیلی نیز نسبت به آن واکنش نشان داد. پله بعد از فینال روسیه و در واکنش به درخشش امباپه نوشت: اگر کیلیان به این کیفیت و رکوردها ادامه دهد، شاید لازم باشد کمی گرد و غبار از روی کفش‌هایم پاک کنم.»

همبازی‌های امباپه در تیم ملی فرانسه نیز نگاه مثبتی نسبت به این جوان 19 ساله دارند. آنتوان گریزمن که از پایه‌های اصلی قهرمانی فرانسه در این مسابقات بود در مورد امباپه این‌طور می‌گوید: کیلیان امباپه من را یاد خودم در زمانی می‌اندازد که در سوسیداد بازی می‌کردم. من هم در آن زمان دوست نداشتم که تنها در یک جای زمین باشم. مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه در پایان گفت: امباپه، بازیکن جوان و آینده‌داری است.

کیلیان به سطح لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خواهد رسید.

امباپه رئال را ناامید کرد

در این میان، خبرهای زیادی درباره احتمال حضور امباپه در رئال مادرید به گوش میرسید اما این بازیکن تاکید کرد که به حضورش در پاری سن ژرمن ادامه خواهد داد. ستاره جوان تیم ملی فوتبال فرانسه، گفت: 100 درصد در پاری سن ژرمن باقی میمانم و این تیم را ترک نخواهم کرد. من هنوز در آغاز راه هستم و باید به تلاش خودم ادامه دهم. مثل همیشه بازی کردم. گلزنی در فینال جام جهانی حس عجیبی دارد و بسیار ویژه و خاص بود.

او ادامه داد: برای پیروزی باید به توانایی و قدرت خود ایمان داشت، چرا که تنها داشتن مهارت کافی نیست. ایمان داشتن به توانایی خود شرط نخست پیروز شدن است. کسی که اعتماد به نفس بیشتری دارد در نهایت پیروز میشود. از همان ابتدای جام جهانی به توانایی خودمان ایمان داشتیم و همین باعث شد تا جام جهانی را بالای سر ببریم.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها