چند روز تا دومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی باقی‌مانده و حکم قطعی پرونده پزشکی این کارگردان سینما به صورت رسمی اعلام شد؛ حکمی که البته تازه نیست و اواخر سال گذشته نتیجه آن مشخص شده بود.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۸۰

به گزارش ایسنا، اتفاق جالب توجهی است که در آستانه 14 تیرماه (که سال 1395 با درگذشت ناگهانی عباس کیارستمی) همراه بود، نتیجه دو سال پیگیری و شکایت خانواده این سینماگر از پزشک معالج و بیمارستان جم که کیارستمی پیش از عزیمت به فرانسه در آن بستری و همانجا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اعلام شده است؛ حکمی که فقط به توبیخ کتبی پزشک معالج و درج در پرونده و نشریه نظام پزشکی محل ختم شده است.

در این دو سال بهمن کیارستمی به نمایندگی از خانواده خود پیگیریهای زیادی را برای تشکیل یک پرونده پزشکی و شکایت انجام داد، اما نهایتا نتیجهای که ابتدا حاصل شد سه ماه محرومیت پزشک معالج از طب در شهر تهران بود که برخی معتقد بودند، همین سه ماه محرومیت کم چیزی نیست ولی در آخر همان هم به توبیخ کتبی تقلیل یافت و هیات عالی نظام پزشکی هم آن را تائید کرد. دیروز (یکشنبه، 10 تیرماه) دکتر محسن خلیلی قائم مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی، اعلام کرده است: با توجه به اینکه در این پرونده و در هیات تجدید نظر استان، رای به توبیخ کتبی با درج در پرونده و درج در نشریه سازمان داده شد، از طریق ریاست کل سازمان درخواست بررسی مجدد در این پرونده در هیات عالی شد. به این ترتیب هیات عالی نیز پس از رسیدگی، رای هیات تجدید نظر را تائید کرد.

البته پیش از این بهمن کیارستمی تاکید کرده بود که این حکم جدید نیست چرا که اسفند سال گذشته، ابلاغ شده و احتمالا فقط اعلام رسمی میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها