تلنگر

بیداد بافت فرسوده در منطقه 12

دیگر کسی غریبه نیست! کمتر کسی است که نداند آسیب‌های اجتماعی از درو دیوار هرندی بالا می‌رود و کارد به استخوان اهالی رسانده است. صابون این ناامنی بارها به تن اهالی محله خورده است، مغازه‌دارها از سرقت اموالشان گلایه می‌کنند و مردم عادی از حضور ناخوشایند معتادان متجاهر درست کنار در خانه‌هایشان. افزایش خانه‌های مجردی اما نگرانی جدید اهالی این محله است؛ خانه‌هایی با اتاق‌هایی کوچک، تودرتو که پذیرای بیش از 20 نفر هستند، خانه‌هایی که به کارگران و افراد مهاجر اجاره داده می‌شوند و خیلی وقت‌ها پاتوق خلافکاران و معتادان هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۶۲

اینجا، با اینکه تکهای از تهران است، اما اجاره خانههای مجردی مثل بقیه نقاط تهران خیلی بالا نیست و همین دلیل باعث میشود صاحبان خانههای خالی بافت فرسوده این منطقه، اتاقهای شان را به هرکسی که از راه رسید اجاره بدهند. در کنار این خانههای مجردی، ساختمانهای قدیمی و مخروبه موجود در منطقه هم، یکی دیگر از معضلاتی است که ساکنان این قسمت از بافت فرسوده را آزار میدهد. خانههایی خالی و قدیمی که به دلیل نزدیکی به بازار، به انباری بزرگ برای دپوی محصولات عرضه شده در بازار تهران تبدیل شدهاند.

اگر به اینها فعالیت اقتصادی گستردهای را که در منطقه انجام میشود اضافه کنیم، به این نتیجه میرسیم که رسیدگی به معضل بافت فرسوده در این منطقه به توجه و اهمیت بیشتری نیاز دارد.

مدیریت شهری برای رسیدن به این هدف، با درنظر گرفتن بستههای تشویقی برای تشویق ساکنان این منطقه به نوسازی خانه هایشان، تصمیم به اجرای نوسازی در منطقه گرفته اما در موارد زیادی نتوانسته به هدفش برسد.

دلیل این اتفاق هم ریزدانه بودن خانههای فرسوده در این منطقه است. اینکه بسیاری از خانه ها، برای شرکت در طرح نوسازی باید تجمیع شوند تا از مزایای بستههای تشویقی بهره مند شوند و این تجمیع، اتفاقی است که مورد علاقه خیلی هایشان نیست. اتفاقی که باعث شده پای دلالها حتی به نوسازی بافت فرسوده در این منطقه هم باز شود. اینجا هم مثل خیلی از جاهای دیگر دلالها خانهها را میخرند، تجمیع میکنند و در نهایت از نوسازی شان سود میبرند و همچنان سر مردم منطقه بیکلاه میماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها