فرقی نمی‌کند که از شادی مردم مکزیک سر صحنه گل لوزانو به آلمان چند ریشتر زلزله آمده باشد و یا این‌که ژرمن‌ها بعد از چند دهه در اولین بازی خود در جام جهانی نتیجه را واگذار کردند؛ آنچه که بیش از همه مهم است و به چشم آمد تاکتیک و روشی بود که ال تری به کار برد تا شاگردان یواخیم لوو را به زانو در بیاورد. برای شناخت این تاکتیک، بازیکنان مکزیک بهترین تعریف و توضیح را بیان کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۲۳

چیچاریتو که با پاس گلش به لوزانو نقش مهمی در پیروزی این تیم داشت، در مورد روش مدنظر خوان کارلوس اوزوریو میگوید: ما نسبت به شیوه بازی آلمانها اطلاع کامل داشتیم و بخوبی میدانستیم که موفقیت سیستم این تیم روی ساقهای تونی کروس است. بنابراین اولویت اول تیم ما، خنثی کردن این بازیکن بود. البته این تنها بخشی از ماجرا بود. کار اصلی من در زمین از کار انداختن مت هوملس بود زیرا او به عنوان بهترین دفاع آلمان، نقش مهمی در بازیسازی تیمش از زمین خودی داشت.

وجه دیگر تاکتیک تیم اوزوریو را میتوان روی صحنه گل این تیم به خوبی مشاهده کرد. هکتور هررا که روز درخشانی را مقابل شاگردان لوو داشت، در این زمینه میگوید: «ما میدانستیم که پروفسور (لقب اوزوریو در مکزیک) از مدتها قبل روی سیستم تیمی آلمان کار میکرد، اما همین اخیرا اطلاعات و جزئیات آن را در اختیار ما قرار داد. برنامه اصلی این بود که در کنار فشارآوردن روی بازیکنان، سرعت بازی را تا حداکثر ممکن بالا برده و از بازیکنان سرعتیمان بیشترین استفاده را ببریم.» در راستای همین تاکتیک بود که خود هررا توانست با فشار روی بازیکن آلمان توپ را گرفته و در اختیار دو بازیکن سرعتی تیم یعنی چیچاریتو و لوزانو قرار دهد.

در کنار تاکتیکهای تیمی، نمیتوان از طرز رفتار این مربی کلمبیایی با بازیکنانش گذشت. این مساله را میتوان در حرفهای بازیکنانی همچون ادسون آلوارز بخوبی دید: ما میدانستیم که او بخوبی برای این بازی آماده شده و در نتیجه به تاکتیکهایش ایمان کامل داشتیم. او نیز متقابلا همین اعتماد و اعتقاد را به ما داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها