پرونده قاتل زنجیره ای که افسر پلیسی را در جریان گروگانگیری جوانی در اسلامشهر به شهادت رسانده بود، روی میز قضات شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۰

به گزارش خبرنگار جام جم ، اواخر خرداد سال 84، ماموران پلیس آگاهی سنندج که در تعقیب 2برادر فراری که مرتکب جرایم مسلحانه متعددی شده بودند، پی بردند متهمان در منزلی در شهرک واوان اسلامشهر پنهان شده اند.
به این ترتیب پس از کسب مجوز قضایی از شعبه 103 دادگستری سنندج ، به شهرک واوان اعزام شدند و پس از هماهنگی با ماموران پلیس آگاهی اسلامشهر، مخفیگاه متهمان را به محاصره خود درآوردند. هنگامی که ماموران قصد ورود به مخفیگاه متهمان را داشتند، متهمان از پشت بام منزل خارج و به زور وارد منزل یکی از همسایه ها شدند و پسر 21ساله ای را که در خانه تنها بود به گروگان گرفتند.
به دنبال این ماجرا، سرهنگ قاسمی ، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی اسلامشهر برای نجات مرد جوان از چنگال مردان مسلح همراه همکارانش اطراف آن منزل را به محاصره خود درآوردند.

فداکاری مامور پلیس برای نجات گروگان


گروگانگیران که متوجه حضور آنها شده بودند، به سمت ماموران تیراندازی کردند، سرهنگ قاسمی وقتی خود را به نزدیکی های مرد جوان رساند تا وی را نجات دهد، با شلیک یکی از متهمان به شهادت رسید به دنبال این حادثه ، 2مرد مسلح بازداشت و برای تحقیقات به مرکز پلیس انتقال یافتند.
متهمان خود را اکبر و اسماعیل معرفی و در بازجویی های پلیسی راز قتل 14راننده را فاش کردند. اکبر، یکی از متهمان در اظهاراتش گفت: زمستان سال 82در جاده احمدآباد، مردی به نام سلطان آقانژاد را با همدستانم با پیچاندن پارچه ای ، به دور گردنش ، به قتل رساندیم و با رها کردن جسدش روی برفها، خودرویش را سرقت کردیم ، وقتی خودرو را برای فروش به مریوان بردیم ، متوجه شدیم که مرد خریدار، برای خودروهای تویوتا لندکروز پول بیشتری می دهد. بنابراین وسوسه شدیم و تصمیم به قتل رانندگان تویوتا لندکروز گرفتیم و قتلها را از شهرهای کرمانشاه ، اصفهان و چند منطقه از تهران آغاز کردیم و 14راننده را به قتل رساندیم و 25دستگاه خودرو را به سرقت بردیم.
مرد قاتل ادامه داد: به خاطر سرقتهای مسلحانه تحت تعقیب ماموران انتظامی سنندج بودیم تا این که در شهر همدان نیز مرتکب جرم شدیم و با تیراندازی به سمت خودروی ماموران ، فرار کردیم و برای معامله مواد مخدر به منزل یکی از دوستانم آمدیم که مخفیگاه مان لو رفت و ناچار فردی را به گروگان گرفتیم ، وقتی یکی از ماموران برای نجات آن مرد، با من درگیر شد با شلیک گلوله او را کشتم. متهم به قتل و همدستش پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شدند.
بنابراین گزارش ، پرونده متهمان روز گذشته با صدور قرار مجرمیت به شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد تا محاکمه و مجازات شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها