گفته‌های فرماندار مسجد سلیمان درباره طرح‌های صنعتی

پروژه‌هایی که مسجدسلیمان را آباد می‌کند

از سال 92 عملیات اجرایی طرح‌های صنعتی و اشتغالزای بزرگی در مسجدسلیمان آغاز شد. یکی از آنها احداث کارخانه آلومینیوم بود که احداث آن از سال 93 شروع شد و سال گذشته به بهره‌برداری و تولید رسید. همچنین کار ساخت یک واحد پتروشیمی را آغاز کردیم و با سرعت در حال تکمیل است، طوری که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هم‌اکنون و به‌واسطه ساخت و ساز آن فقط 2500 نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند و پس از بهره‌برداری که قول آن را برای خرداد سال آینده به ما داده‌اند، ظرفیت اشتغالزایی آن بیشتر هم خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۲۸

پروژه عظیم پتروپالایش مسجد سلیمان هم که چندین هزار شغل ایجاد خواهد کرد، سال گذشته و با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری عملیات اجراییاش آغاز شد.

بیمارستان عمومی شهر با حضور دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، دو سال پیش افتتاح شد و اخیرا هم یک دستگاه امآرآی در آن نصب کردیم.

70 درصد شبکه آب نیز طی چند سال اخیر نوسازی شده است. در زمینه فاضلاب متاسفانه تاکنون هیچ کاری انجام نشده بود و امسال پنج میلیارد تومان برای آن اختصاص دادیم و عملیات اجرایی آن از امسال آغاز میشود.

همچنین در حال پیگیری راهاندازی راهآهن هستیم و بحث راهاندازی فرودگاه را هم آغاز کردیم و حتی آمادهسازی باندش به پایان رسیده و سهشنبه هفته گذشته کار ساخت ترمینال آن هم آغاز شد. در همین راستا در تلاشیم تا پیش از راهاندازی ترمینالها و با استفاده از ظرفیت موجود در هوانیروز اجرای پروازهای مسافری را در فرودگاه مسجد سلیمان داشته باشیم. اگر نهادهای مرتبط چون ارتش، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت عقاب باما همکاری کنند و اجازه استفاده از ظرفیتهای موجود را به ما بدهند شاید در سال 97 بتوانیم شاهد بهرهبرداری از این فرودگاه را داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها