خبرنگاران برخی رسانه‌های غربی و چینی در حال ورود به کره شمالی هستند تا تخریب سایت آزمایش اتمی کره شمالی را ثبت کنند. به گزارش فارس، تعدادی از این خبرنگاران دیروز وارد کره شمالی شدند و بقیه هم امروز راهی این کشور خواهند شد. گفته می‌شود خبرنگاران کره جنوبی به دلیل برگزاری مانور مشترک اخیر با آمریکا از ورود به کره شمالی محروم شدند. خبرنگارانی که برای پوشش تخریب پونگی ـ ری راهی کره شمالی شده‌اند، از طریق سفارت کره شمالی در چین ویزا دریافت کردند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۴۱

خبرنگاران آسوشیتدپرس، سی.ان.ان، سی.بی.اس، راشاتودی، و همچنین خبرنگاران رسانههای حکومتی در چین، از جمله افرادی هستند که در فرودگاه بینالمللی پکن برای پرواز به سمت کره شمالی دیده شدند. خبرگزاری رویترز تلاش کرد برای پوشش خبر به کره شمالی خبرنگار اعزام کند که با مخالفت کره شمالی مواجه شد.

بعد از آنکه سران دو کره دیداری تاریخی در روستای آتش بس مرزی در روز 27 آوریل داشتند، کره شمالی با خلع سلاح اتمی و تخریب سایت آزمایش اتمی خود موافقت کرد. قرار است روزهای 23 تا 25 ماه می (2 تا 4 خرداد) کره شمالی سایت آزمایش اتمی پونگی ـ ری را در حضور خبرنگاران خارجی تخریب کند.

تصمیم کرهشمالی برای بستن سایت هستهای پونگی ـ ری به نوعی ژست کیم جونگ اون در آستانه نشست با ترامپ است. کرهشمالی تاکنون شش آزمایش زیرزمینی در سایت مذکور انجام داده و کیم ماه گذشته به رهبران حزب حاکم گفت که آزمایشهای بیشتر غیر ضروری است. پیونگ یانگ هفته پیش تهدید کرد ممکن است دیدار کیم جونگ اون با دونالد ترامپ لغو شود. در واکنش به این تهدید مایک پنس معاون رئیسجمهور آمریکا میگوید کره شمالی نباید به دنبال امتیازگیری از آمریکا در ازای وعدههای عمل نشده باشد. وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کنار کشیدن ترامپ از دیدار 12 ژوئن (22 خرداد) سنگاپور گفت: هیچ شکی نیست. کیم جونگ اون اشتباه فاحشی میکند اگر گمان کند که میتواند دونالد ترامپ را بازی دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها