با سرریز شدن سد دریک درپی بارش‌های بی‌وقفه اخیر

مـردم آذربایجان‌غربی خوشحال شدند

این روزها اخبار بارش‌ها، مهم‌ترین اخبار جوی است با وجهی امیدوارکننده و وجهی دگر تلخ و ناگوار. چهره شادی بخش‌اش آنجاست که از سرریز شدن یکی از سدهای کشورمان خبر می‌دهد، مثل سد دریک در سلماس آذربایجان غربی که گفته شده به واسطه بارندگی‌های مناسب بهاری، اکنون سرریز شده و سد زولا هم 46 میلیون مترمکعب ذخیره دارد. این اتفاق باعث شده مردم منطقه با سریز شدن سد دریک، حاشیه‌اش را برای تفریح و ماهیگیری انتخاب کنند. اما اگر بخواهیم اشارتی به چهره نازیبای این شرایط جوی داشته باشیم و آخرین خسارات بارش‌های چند روزه گذشته، به سخنان رئیس سازمان امداد و نجات عملیات امدادگران رجوع می‌کنیم که از جان باختن 9 نفر تحت تاثیر این بارش‌ها و امدادرسانی به 2188 نفر در سراسر کشور خبر داده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳۲

مرتضی سلیمی گفته در سیل و آبگرفتگی از 18 تا 27 اردیبهشت ماه 22 استان از 31 استان کشور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که طی این مدت به 239 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شد و 21 هزار و 880 نفر نیز خدمات امدادی دریافت کردند. همچنین 1058 نفر اسکان اضطراری یافته و 34 نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

به گفته وی، ده نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و 65 نفر هم به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند. از 9 نفری که در این مدت جان باختند، سه نفر به دلیل سیلاب (‌دو نفر در خراسان جنوبی و یک نفر در آذربایجان غربی)، چهار نفر به دلیل صاعقه که دو نفرشان در آذربایجان غربی و یک نفر در آذربایجان شرقی بوده و دو نفر نیز به دلیل ریزش آوار در چهارمحال و بختیاری جان باختند.

سلیمی همچنین گفته در این مدت تخلیه آب از 784 واحد منزل مسکونی صورت گرفت و 78 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

البته فقط در خراسان رضوی و طی بارش‌های سهمگین و مداوم روزهای گذشته و البته به گفته مجتبی محمودی، سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 1847 نفر در شهرهای کلات، تایباد، سرخس،تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، خواف، گناباد و نیشابور دچار حادثه شده‌اند.

راستی سازمان هواشناسی گفته روزهای آینده هوا گرم‌تر و بارش‌ها کمتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها