به گفته علی دهکردی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما، این مجموعه در واکنش به اتفاقات مختلف متناسب به اساسنامه رفتار می‌کند و در این صنف اظهارنظر شخصی جای واکنش صنفی را نمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۹۹

علی دهکردی درباره لزوم حمایت خانه سینما از اعضای صنوف بیان کرد: تا آنجا که من شاهد هستم اعضای خانه سینما چه در مدیریت کلی و چه در صنوف به شکل مستقل، خارج از آنچه که اساسنامهها برایشان تعریف کرده نمیتوانند کاری کنند.

از همین رو واکنشی هم که نسبت به مسائل جاری و عمومی سینما نشان میدهند در همین حد است، یعنی در حدی است که اساسنامه برای آنها تعریف کرده است.

او درباره اینکه چرا صنوف خانه سینما در حد دادن بیانیه تبریک و تسلیت به امور سینمای واکنش دارند، توضیح داد: تشکلهای خارج از خانه سینما میتوانند واکنشهای متفاوت داشته باشند، اما خانه سینما و صنوف موظف هستند در حدودی که اساسنامه برای آنها تعریف کرده است فعالیت کنند و اگر غیر از این باشد، حرکت غیرحرفهای و غیرصنفی محسوب میشود.

این بازیگر سینما با اعلام اینکه روسای صنوف نباید خارج از اساسنامه کاری انجام دهند، گفت: من به عنوان علی دهکردی میتوانم نظر شخصی بدهم، ولی به عنوان کسی که مسئولیت صنفی دارم نمیتوانم نظر خود را به جای صنف اعلام کنم. در موارد کلی اساسنامه و مجمع عمومی و... است که تصمیم میگیرد یک صنف چه رفتاری داشته باشد.

دهکردی افزود: به نظرم تاکنون هم خانه سینما و هم صنوف در حوزه تعریف شده اساسنامه خود توانستهاند خوب عمل کنند و در حوزههای صنفی حرکتهای زیربنایی خوبی انجام شده و هنوز هم در حال انجام است. رئیس انجمن بازیگران اظهار کرد: به نظرم نباید توان فرهنگی را قربانی حواشی کاذب و اشتباه کنیم، چرا که اینها فقط سلایق محفلی و جناحی هستند و ما باید منافع و ایدههای کلان را پیگیری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها