وزیر خارجه بحرین با حمایت از حمله صهیونیست‌ها به سوریه آن را «دفاع از خود» دانست

رقص عربی برای نتانیاهو

اظهارات خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین از حمله رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در سوریه و استقبال ایوب قرا، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی که آن را «دفاعی تاریخی از اسرائیل» توصیف کرد، نه‌تنها برای امت عرب و مسلمان که برای تمام حکمرانان جهان مایه شرمساری و سرافکندگی بود. موضعگیری چاپلوسانه و بی‌شرمانه مقامات بحرینی هرچند مورد استقبال مقامات صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفت، اما در جهان عرب بازتاب منفی گسترده‌ای داشت و خشم بسیاری را برانگیخت.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۷۸

سراب صهیونیستها

به همین مناسبت پایگاه اینترنتی «الشروق» الجزایر در این باره نوشت: برخی حکام کشورهای عربی با نزدیک شدن به صهیونیستها میخواهند تاج و تختشان را حفظ کنند، اما باید بدانند صهیونیستها هیچگاه در میدان عمل از آنها حمایت نخواهند کرد. حسین لقرع، نویسنده الجزایری در یادداشتی با عنوان «حمایت تاریخی عربها از اشغالگری» نوشت: از 70 سال پیش تاکنون، این نخستین بار است که یک مقام عالیرتبه عرب اینگونه به خود جرات میدهد به صورت علنی از رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کند. این سخنان بیسابقه این مقام بحرینی باعث شد «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خود جرات بدهد و از کشورهای عربی به اصطلاح میانهرو بخواهد از سوراخهای خود خارج شوند و اینگونه مطالب را به صورت علنی بیان کنند.

این نویسنده الجزایری در ادامه نوشت، این روزها صفبندیها در منطقه آشکار شده است؛ در مقابل محور متشکل از ایران، سوریه، حزبا... و گروههای مقاومت در نوار غزه که از سالها قبل تشکیل شده است، کمکم محور دیگری در حال ظاهر شدن است که شامل رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی (حاشیه خلیجفارس) است، این کشورهای عربی برای به اصطلاح حفاظت از خود مقابل ایران، به رژیم صهیونیستی دشمن نخست فلسطین، عربها و مسلمانان پناه بردهاند.

لقرع در ادامه نوشت، چیزی که این کشورهای عربی نمیخواهند بفهمند این است که رژیم صهیونیستی برای حفظ تاج و تخت آنها، وارد هیچ جنگی با ایران نخواهد شد حتی اگر با این رژیم متحد شوند، زیرا این رژیم خوب میداند در هرگونه جنگی با ایران، شهرها و تاسیسات این رژیم هدف هزاران موشک ایرانی قرار میگیرد و ویران میشود و به همین دلیل به درگیریهای محدود اکتفا میکند و پس از آن نیز میگوید قصد ندارد شدت عمل به خرج دهد. این رژیم با چنین مانورهایی سعی میکند کشورهای عربی حاشیه خلیجفارس را به سمت خود بکشاند و به خواستههای خود و از جمله به رسمیت شناختن علنی خود توسط آنها و اعمال فشار بر فلسطینیها برسد.

حضور در ضیافت صهیونیستها

روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره حضور سفرای عربستان و بحرین در جشن رژیم صهیونیستی در قاهره به مناسبت هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی پخش شد. این خبر را روزنامه قطری «العربی الجدید» منتشر کرد و نوشت «أسامه نقلی» سفیر عربستان در مصر و نماینده دائمی آن در اتحادیه عرب در جشن هفتادمین سالروز تأسیس رژیم جعلی اسرائیل در قاهره شرکت کرده است. پایگاه خبری فلسطینی صفا نیز به نقل از یک دیپلمات غربی فاش کرد: در جشنی که سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس این رژیم جعلی در هتل ریتزکارلتون واقع در میدان التحریر قاهره برگزار کرد، اسامه نقلی سفیر جدید عربستان سعودی و راشد بن عبدالرحمن آل خلیفه سفیر بحرین حضور داشتند. اما سفارت عربستان سعودی در بیانیهای ضمن تکذیب این خبر گفته است: انتشار چنین شایعاتی جای شگفتی و تعجب دارد. این در حالی است که سفیر جدید سعودی که 25 آوریل گذشته به جای سفیر احمد القطان به قاهره آمد در حال دست دادن با دیوید گوورین سفیر اسرائیل در قاهره دیده شده و سپس برای مدتی طولانی با او به گفتوگو نشسته بود. دیوید گوورین در این مراسم گفته بود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شریک اسرائیل در پروژههایی است که به واقعیتهای جدید در منطقه منجر میشود. گوورین همچنین گفت: تغییراتی در برخورد کشورهای عربی با اسرائیل میبینیم، طوری که آنها دیگر ما را دشمن نمیدانند بلکه ما را شریکی در شکل دادن به واقعیت جدید و بهتر در منطقه میدانند، واقعیتی که مبتنی بر ثبات و رشد اقتصادی است.

همزمان با این شایعات، برخی خبرهای دیگر حاکی از احتمال حضور تعدادی از نمایندگان کشورهای عرب در مراسم انتقال سفارت آمریکا به بیتالمقدس است. به گزارش الخلیج الجدید، یک چهره رسانهای اسرائیلی اعلام کرد شخصیتهای عرب و کشورهای عربی حاشیه خلیجفارس، در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی مشارکت خواهند کرد. کارشناسان میگویند به نظر میرسد کشورهای عربی تلاش میکنند به این وسیله بهبود روابط خود با اسرائیل را به صورت علنی آشکار کنند .

خشم مردم بحرین

جمعیت الوفاق بحرین، سخنان «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه دولت آل خلیفه را در حمایت از رژیم صهیونیستی شرم آور خواند و خواستار عذرخواهی و استعفای وی شد. به گزارش ایرنا، این جمعیت در بیانیهای که دیروز منتشر شد، تاکید کرد ملت بحرین با هر اقدامی برای عادی سازی یا توجیه روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است. این بیانیه افزود: صحبتهای وزیر خارجه بحرین اظهار نظر شخصی بود و مواضع مردم بحرین را نشان نمیدهد. بحرین از سال 2011 تاکنون از بحران نارضایتیهای عمومی ناشی از سیاستهای ظالمانه دولت آل خلیفه رنج میبرد که با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات تظاهرات مسالمتآمیز شهروندان بحرینی را سرکوب میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها