حبیب‌ا... بهمنی، کارگردان و مدرس سینما با بازی در فیلم سینمایی «وصل نیکان» ابراهیم حاتمی‌کیا وارد عرصه سینما شد و در ادامه به فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سینما و تهیه‌کنندگی روی آورد. مهم‌ترین اثر سینمایی او که ماهیت دینی دارد و به نماز می‌پردازد، «سیب و سلما» است و از دیگر آثار سینمایی بهمنی می‌توان به شب کایت‌ها، زندانی، تارهای نامرئی، مروارید سیاه، راننده سفیر، گلوگاه شیطان و غریبه اشاره کرد. بهمنی در پی نامگذاری سال 97 به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» به سینماپرس گفت: ما باید با تقویت فرهنگ حمایت از کالای ایرانی به این نظر مشترک برسیم که هر کالای خارجی که مشابه ایرانی آن وجود دارد را خریداری نکنیم و اگر مشابه ایرانی آن هم وجود ندارد مسئولان را برای تولید آن محصول ترغیب کنیم و کاری کنیم که اقتصاد ملی و روحیه و اعتماد به نفس مان تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷۳

او ادامه داد: زمانی که مدیران در هر حوزهای و بخصوص حوزه فرهنگ و هنر اولویتشان حمایت از کالای ایرانی باشد ما میتوانیم قدمی به سوی پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشورمان برداریم و زمانی که این اهتمام در میان مدیران وجود نداشته باشد قطعاً مردم هم توجهی برای حمایت از کالای ایرانی از خود نشان نمیدهند.

این سینماگر در خاتمه این گفتوگو افزود: ما زمانی میتوانیم کالای خارجی وارد کشور کنیم که مشابه داخلی آن وجود نداشته باشد؛ به عنوان مثال در حوزه فرهنگی و هنری ما نباید واردکننده فیلمهای داستانی و سرگرم کننده غربی باشیم؛ ما در نهایت میتوانیم فیلمهای آموزشی یا... را آن هم در صورت ضرورت وارد کشور کنیم و اگر امکان تولید سریع آنها در کشور فراهم است هرگز به فکر واردات نباشیم. ما نباید مصرفگرا باشیم و مصرفگرایی را ترویج کنیم و بخصوص وظیفه ماست که به کودکان و نسل جوان آموزش دهیم که باید همواره توجه ویژه و جدی به کالای ایرانی و فرهنگ و هویت ملیشان داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها