«دشمن شماره یک ملت» خود را در چهره تام هاردی نشان می‌دهد! ستاره سرشناس سینما که در چند سال اخیر بازیگر نقش‌های منفی فیلم‌های سینمایی بوده، در «فونزو» چهره تازه‌ای از خبیث بودن را به نمایش می‌گذارد. هاردی در این درام جنایتکارانه و دلهره‌آور، در نقش آل کاپون، گنگستر سرشناس دنیای جرم و جنایت ظاهر می‌شود. کاپون از سوی رسانه‌ها لقب دشمن شماره یک ملت را گرفت و از چهره‌های مورد علاقه صنعت سینما به حساب می‌آید. قبل از هاردی بازیگران مطرح دیگری نقش این گنگستر را روی پرده سینماها بازی کرده‌اند، اما هاردی می‌گوید آل کاپون او با بقیه بازیگران سینما تفاوت‌های زیادی دارد. مهم‌ترین تفاوت در این میان، گریم خاصی است که روی چهره هاردی انجام می‌شود. با این گریم، نه‌تنها صورت بازیگر بشدت خط خطی می‌شود، بلکه شناسایی چهره او در آن بسیار مشکل خواهد بود. در چند عکسی که هاردی از تست گریم خود در اینستاگرام گذاشته، به سختی می‌توان متوجه شد که او در جلوی دوربین قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۸۷

به گفته بازیگر: «یکی از نکاتی که در بازآفرینی نقش آل کاپون در فیلمهای دیگر دیدهام، ناهمخوانی چهره بازیگر با این گنگستر است. آل کاپون چهرهای کریه داشت که بخوبی نیات درونیاش را برملا میکرد. زمانی که قرارداد بازی در فونزو را امضا کردم، گفتم دوست دارم زیر دست گریمور رفته و چهرهام را دفرمه کنم. برای نزدیک شدن به نقش، انجام این کار ضروری بود.» او از تماشاگران سینما درخواست میکند این کاراکتر را روی پرده سینما دنبال و ماجراجوییهای او را در فیلم فونزو تماشا کنند.

آخرین روزهای آلکاپون

جاش ترانک، کارگردان این درام ضدگنگستری است. او با ساخت اکشن علمی تخیلی غیرمتعارف «وقایعنگاری» در سال 2012 به صورت یکی از چهرههای مطرح صنعت سینما درآمد. خط کلی داستان فونزو در ارتباط با آخرین روزهای زندگی آل کاپون است. در این ایام او در نتیجه بیماری نادری که داشت، به زوال عقل و جنون دچار شده بود. آن گونه که ترانک میگوید داستان فیلم، آل کاپون را در شرایطی نشان میدهد که گذشته او بهصورت خاطراتی وحشتناک به سراغش میآید و اعمال وحشیانه و بیرحمانهای که انجام داده بود، مثل کابوسهای بختکوار روی سر او خراب میشوند. شنیده میشود بخشهایی از فیلم به صورت فلاشبک است و دوران جوانی کاپون را به نمایش میگذارد. از قرار معلوم، ایفای نقش کاپون جوان را به دست استفن گراهام سپردهاند. این بازیگر چند سال قبل در مجموعه تلویزیونی «امپراتوری بوردواک» شبکه اچبیاو (که مارتین اسکورسیزی را در مقام مدیر تولید داشت) نقش یک آل کاپون جوان را بازی کرد. از دیگر بازیگران فونزو میتوان به کایل مک لانکن، جک لودن و مت دیلون اشاره کرد.

آماده نبودن بازیگر

فیلمنامه فیلم را خود ترانک نوشته است. او برای نگارش فیلمنامه، مدت شش ماه تحقیق و روزنامههای مربوط به اخبار آل کاپون را با دقت مطالعه کرد. کلید فیلمبرداری فیلم تازه در نیواورلئان زده شده است. اما در حقیقت قرار بود کار تولید فیلم تابستان سال گذشته آغاز شود. شنیده میشود آماده نبودن هاردی برای حضور در نقش گنگستر بیرحم و تندخوی شیکاگویی، باعث تعویق افتادن زمان کار فیلمبرداری شد. آل کاپون داستان فیلم در مقام یک تاجر و قمارباز بیرحم نشان داده میشود که با مشت آهنین خود بر شهر شیکاگو حکمفرمایی میکرد. این داستان 47 سالگی گنگستر را به نمایش میگذارد که حدود ده سال پس از زندانی شدنش، دچار جنون میشود. لیندا کاردلینی نقش همسر تیرهبخت کاپون را در جلوی دوربین فیلم بازی میکند. مت دیلون هم صمیمیترین دوست کاپون یعنی جانی است. شرکت فیلمسازی برون استودیو سرمایهگذار اصلی فونزو است.

باز هم نقش منفی

این اولینبار نیست که هاردی در یک فیلم سینمایی در قالب کاراکتر منفی ماجرا ظاهر میشود. تماشاگران هنوز خاطره بازی او در نقش منفی سومین قسمت تریلوژی بتمنی کریستوفر نولان را از یاد نبردهاند. هاردی در فیلم نقش کاراکتر بین را بازی کرد که تا لحظات پایانی فیلم بلاهای بیشماری بر سر کاراکتر بتمن آورد و گوتام سیتی را در معرض نابودی قرار میدهد. گریم بسیار خوبی که روی چهره هاردی انجام شده بود (به اضافه ماسک ترسناکی که در بخش مهمی از فیلم روی صورتش بود و تماشاچی را به یاد کاراکتر دکتر هانیبال «سکوت برهها» با بازی آنتونی هاپکینز میانداخت) بازی ترسناک و تندخوی او را بیشتر و بهتر به نمایش میگذاشت. او برای بازی در این نقش از چندین مراسم سینمایی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش منفی شد. هاردی در «از گور برخاسته» آلخاندرو گونزالس ایناریتو هم به مقابله با کاراکتر لئوناردو دی کاپریو برخاست و نوع تازهای از کاراکتر خبیث را در معرض دید و قضاوت تماشاگران قرار داد. انجمن منتقدان لندن و هیوستن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل خود را به هاردی دادند و به جز آن، او نامزد دریافت همین جایزه از تعداد دیگری از انجمنهای منتقدان و مراسمهای هنری شد.

هاردی مدتی قبل درام جنگی پرخرج «دانکرک» کریستوفر نولان را روی پرده سینماها داشت. او همچنین یکی از بازیگران فیلم پرهنرپیشه قسمت تازه مجموعه اکشن علمی تخیلی «جنگ ستارگان» بود. اما صحنههایی که او در آنها بازی داشت، توسط کمپانی والت دیزنی حذف شد!

کیکاووس زیاری

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها