جزئیات دستگیری دادستان سابق تهران

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، دستگیر و برای طی دوران محکومیت به زندان معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۶۳

حجتالاسلام تقویفرد، رئیس کل دادگستری استان مازندران با اعلام خبر دستگیری سعید مرتضوی در یکی از مناطق مازندران افزود: این فرد به دلیل اجرای حکم محکومیت قطعی به دوسال حبس تعزیری دستگیر شد.

وی گفت: محکوم، خانهای به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران، وی دستگیر و تحتالحفظ به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

مرتضوی دیماه سال گذشته در جریان رسیدگی به پرونده بازداشتگاه کهریزک به شکایت عبدالحسین روحالامینی، اولیای دم یکی از کشته شدگان در این بازداشتگاه، به دو سال حبس قطعی محکوم شد.

پیش از این سعید مرتضوی از درخواست اعمال ماده 477 و ارائه به قوه قضاییه خبر داده بود.

براساس قانون، افرادی که تقاضای اعمال ماده 477 را نسبت به آراء قطعی دارند باید درخواست خود را از طریق محاکم قضایی به رئیس قوهقضاییه ارائه کنند تا پس از بررسی رئیس قوه مشخص شود رای صادره خلاف بین شرع بوده است یا خیر؟

رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح یا رئیس کل دادگستری استان چنانچه در انجام وظایف قانونی خود رأی قطعی اعم از حقوقی یا کیفری را خلاف بین شرع تشخیص دهند، میتوانند با ذکر مستندات از رئیس قوه قضاییه درخواست تجویز اعاده دادرسی کنند./ خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها