معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، با بیان این که امسال قیمت مسکن افزایش می‌یابد، گفت: از شورای پول و اعتبار، افزایش وام مسکن زوجین به 200 میلیون تومان را درخواست کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۹۴

حامد مظاهریان در گفتوگو با مهر درباره جزئیات درخواست وزارت راه و شهرسازی از شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن زوجین از محل صندوق پسانداز مسکن یکم، از 160 به 200 میلیون تومان عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی همواره بهدنبال آن است تا بخش بیشتری از هزینه خرید مسکن، از سوی خانوارها را تسهیلات مسکن تشکیل داده، در عین حال، مدت زمان بازپرداخت وام طولانیتر شده و سود آن کاهش یابد.

وی ادامه داد: به همین منظور، اصلیترین اقدام وزارت راه و شهرسازی برای خانهدار شدن مردم در چهار سال اخیر، تأسیس صندوق پسانداز مسکن یکم در خرداد 1394 بود تا بر اساس آن، تسهیلات مسکن بر پایه پسانداز مردم و پرداخت وام با بهره پایین توسط بانک، شکل بگیرد. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: این که از نظام بانکی، پرداخت تسهیلات بیشتر خرید مسکن با بهره پایینتر و مدت زمان بازپرداخت طولانی را مطالبه کنیم، جزو دستورالعمل دائمی اقدامات وزارت راه و شهرسازی است. به همین دلیل بود که در ابتدای امسال، وزیر راه و شهرسازی این خواستهها را شفاف مطرح کرد و به رئیسجمهور نامه نوشت. در حال حاضر نیز این خواستههای وزارت راه و شهرسازی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد، تا در مورد آن تصمیمگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که مبلغ وام خرید مسکن زوجین از محل صندوق پسانداز مسکن یکم، از 160 به 200 میلیون تومان افزایش و بهره بانکی نیز در بافتهای فرسوده 2 درصد کاهش و از 8 درصد کنونی به 6 درصد تنزل یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها