نصرا... سجادی از اوضاع کاروان ایران و اعزام به بازی‌های آسیایی اندونزی می‌گوید:

با «لباس ایرانی» به جاکارتا می‌رویم

نخستین نشست نصرا... سجادی، سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی، روز گذشته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.در این نشست سجادی از برنامه‌های کمیته برای حضور پر قدرت در این رقابت‌ها گفت و البته سعی کرد خیلی از سوالات را هوشمندانه پاسخ ندهد!او ابتدا درباره تفاوت بازی‌های آسیایی با دوره‌های گذشته گفت: این دوره نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد. تا حالا ایران در 14 دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرده است. این دوره در 40 رشته ورزشی و 462 ماده برگزار می‌شود. در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان ایران با 36 مدال در جایگاه دهم ایستاد. در بازی‌های آسیایی دوحه با 48 مدال در جایگاه ششم و در بازی‌های آسیایی گوانگجو با 59 مدال در جایگاه چهارم ایستادیم. در دوره گذشته هم با 57 مدال، پنجم شدیم.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۵۲

سجادی با بیان این که اندونزی فهرست رشتهها را به نفع خود تغییر داده است، ادامه داد:قزاقستان همراه هند، تایلند، ازبکستان و چین تایپه جزو تیمهای مدعی در بازیهای آسیایی هستند.ضمن این که امسال اندونزی میزبان هم جزو مدعیان است. این کشور فهرست رشتههای این دوره بازیهای آسیایی را برای کسب جایگاه چهارمی، به نفع خود تغییر داده است.

سجادی بر این عقیده است که 90 درصد کارها انجام شده است و آنها از هیچ کاری عقب نیستند: در ثبت نام اولیه برای حضور در بازیهای آسیایی در تمام رشتهها تقریبا اعلام آمادگی شده است. مراحل بعدی ثبت نام بر اساس فهرست اولیه انجام میشود. در کل تا امروز 90 درصد کارها برای تعیین ترکیب کاروان و مشخص شدن اسامی انجام شده است. درکل از هیچ کاری عقب نیستیم. تمام اقدامات لازم تا امروز انجام شده است.از اردیبهشت نشستهایی جداگانه با مربیان و سرپرستان تیمها خواهیم داشت. بهدنبال این هستیم تا 95 درصد کارها را همینجا انجام دهیم.

در ادامه سجادی توضیح داد: هرگز برای خبرنگاران سرویس رفت و آمد گذاشته نمیشود و طبق برنامه اولیه قرار است از موتور سواران مرد و زن برای جابه جایی خبرنگاران استفاده شود. البته در صورتی که مدارس و ادارات در زمان برگزاری بازیها تعطیل شود، امکان دارد برای خبرنگاران هم سرویس رفت و آمد گذاشته شود.

سجادی همچنین با بیان این که اسامی بازیکنان تیم فوتبال امید به کمیته اعلام شده است، گفت: یک لشکر بازیکن برای تیم فوتبال امید به ما معرفی شده است. 121 بازیکن معرفی شده است. اما هنوز اعضای کادر فنی تیم امید معرفی نشدهاند. اعلام کردهایم زودتر انجام شود، اما هنوز دیر نشده است.

سوال بعدی از سجادی درباره لباس کاروان ایران بود.آنجا که او گفت: با چند طراح صحبت شده وقرار است تا هفته آینده نمونههای آنها ارائه شود. کاروان ایران با یک برند ایرانی در بازیهای آسیایی شرکت میکند و توافقات اولیه هم در این زمینه شده است.

اما حرفهای پایانی سجادی؛ آنجا که او درباره تعداد مدال،نامه نگاری با بانک مرکزی برای گرفتن ارز و البته انتخاب پرچمدار حرف زد:باید ترکیب کاروان نهایی شود و سپس در این مورد صحبت کنیم.ضمن این که در ارتباط با وضعیت ارز و تاثیرات این مشکل روی کاروان ایران باید بگویم مشکلی از این بابت نداریم. نامهای به بانک مرکزی زده ایم و بدون این که چانهای زده شود، براحتی درخواست ما را پذیرفتند و پاسخ مثبت گرفتیم. بنابراین از این نظرهیچ مشکلی نداریم.در آخر درباره انتخاب پرچمدار هم دوستان زیادی سوال کردهاند که باید بگویم در این مورد زود است. هنوز تصمیمی گرفته نشده است. از حالا اسم بردن و گمانه زنی شاید باعث دلسردی شود. نزدیک بازیها تصمیم میگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها