محققان توصیه می‌کنند یک رژیم غذایی سالم متعادل می‌تواند روند پیری را به تعویق اندازد. به گزارش دیلی میل، پیری یک روند طبیعی است که قابل توقف نیست اما می‌توان با ایجاد یک سبک زندگی مثبت، تاثیرات آن را کند کرد. اما مواد خوراکی زیادی وجود دارند که در به تاخیر انداختن روند پیری مفید هستند. برخی از این نوشیدنی‌ها عبارتند از:
کد خبر: ۱۱۳۵۹۲۶

آبگوجه فرنگی: این نوشیدنی سرشار از آنتیاکسیدانی موسوم به لیکوپن است که برای پوست مفید است. رنگدانه کاروتنوئید و فیتوشیمیایی نیز در مقابله با رادیکالهای آزاد موثر هستند.

آب انگورقرمز: حاوی رسوراترول، نوعی اکسیدان است که به مقابله با علائم پیری کمک میکند.

آب انار: علاوه بر کاهش کلسترول بد، در مقابله با باکتریهای موجود در مثانه یا کلیه مفید بوده و به کاهش چین و چروکهای پوست هم کمک میکند.

آب هندوانه: این آب میوه حاوی مقادیر زیاد ویتامینها، مواد معدنی و آنتیاکسیدانهای است که به آبرسانی به بدن کمک کرده و پوست را شاداب و باطراوات نشان میدهند.

آب کیوی: آنتیاکسیدانهای موجود در این میوه به تقویت و افزایش سفتی پوست کمک کرده و روند تشکیل چین و چروکها را به تعویق میاندازد.

آب آلوئهورا: آب این میوه سرشار از اسیدهای آمینه و مواد مغذی ای است که به تجدید سلولهای پوستی کمک کرده و کلاژن را حفظ میکند.

آب چغندر: نیتراتهای طبیعی موجود در چغندر به صاف شدن جریان خون کمک کرده و از اینرو شادابی و طراوت پوست را حفظ میکند.

آب هویج: این نوشیدنی بسیار برای پوست خوب است چراکه حاوی ترکیب طبیعی موسوم به لوتئولین است که به حفظ سلامت روان کمک کرده و همچنین شادابی پوست را حفظ میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها