خبر بد برای استقلال در آستانه تمدید قرارداد شفر

باید 360 هزار دلار به پروپیچ بدهند!

باز هم یک شکست دیگر برای فوتبال ایران در پرونده‌های بین‌المللی. دو سه سالی است که فیفا به‌خاطر شکایت بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایران چپ و راست علیه آنها حکم صادر می‌کند. جالب اینجاست که در هر کدام از این پرونده‌ها و پیش از اعلام رای فیفا، باشگاه‌ها ادعا داشته‌اند حق با آنهاست و حتی طرف مقابل را محکوم می‌کنند. نمونه تازه آن همین پرونده شکایت پروپیچ از استقلال بود. مسئولان باشگاه ادعا داشتند در این پرونده کاملا حق با آنهاست و این بازیکن کروات به هیچ وجه نمی‌تواند مقابلشان برنده باشد و حتی باشگاه کاری می‌کند که غرامت بدهد!
کد خبر: ۱۱۳۵۹۲۰

این بازیکن کروات زمان پرویز مظلومی به استقلال آمد و یک سال برای این تیم بازی کرد، اما علیرضا منصوریان فصل بعد او را نخواست. پروپیچ هم بلافاصله از باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات سال دومش به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرد. باشگاه استقلال هم مدعی شد به این بازیکن گفته که باید در تمرینات شرکت کند (در صورتی که در ابتدا از سوی منصوریان عنوان شد که نیازی به پروپیچ ندارد). فیفا هم به دنبال اعتراض طرفین، پرونده را به دادگاه CAS فرستاد. رضا افتخاری مدیرعامل استقلال 13 اسفند 95 درخصوص پرونده پروپیچ گفته بود: «وکیل ایتالیایی باشگاه از طریق دادگاه عالی فیفا درخواست تجدید نظر کرده که رسیدگی به آن بیش از یک سال طول میکشد، بنابراین درحال حاضر هیچ خطری باشگاه را تهدید نمیکند.»

با گذشت زمان، دادگاه CAS پس از بررسیهای لازم به این نتیجه رسید که باشگاه استقلال محکوم است و باید مطالبات پروپیچ را پرداخت کند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه استقلال یک مدیر برنامه ایرانی را در این ماجرا دخیل می‌داند، همان کسی که باعث شکایت بسیاری از بازیکنان فوتبال از جمله آندرانیک تیموریان، کاوه رضایی و ... از استقلال به AFC شد. کسی که مدیربرنامه پروپیچ نبود، اما به واسطه او این بازیکن کروات تصمیم گرفت به فیفا شکایت کند. استقلال در شرایطی باید 360 هزار دلار ـ که با دلار 4200 تومانی نزدیک به یک میلیارد و 512 میلیون تومان می‌شود ـ بپردازد که در آستانه تمدید قرارداد شفر، دستیارانش و سرور جپاروف بود و مشخص نیست باشگاه با این شرایط چطور می‌خواهد از پس این هزینه‌ها بربیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها