دو شرکت موتورولا و ال‌جی توانستند ایده تولید گوشی‌های ماژولار (دارای قسمت‌های از هم جدا شونده) را عملی کنند، ولی موفق نبودن در بازار سبب شد این رویه ادامه نیابد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۱۳

در این میان، یک استارتاپ، قابی ویژه طراحی کرده که با استفاده از آن میتوان گوشیهای اندرویدی و آیفون را ماژولار کرد. این قاب به همراه یک ماژول اسپیکر و شارژر عرضه میشود. ماژول اسپیکر ضد آب بوده و یک میکروفن ویژه در آن قرار داده شده است. این اسپیکر با هر بار شارژ 12 ساعت کار میکند. همچنین ماژول شارژ نیز میتواند سه گوشی را بهطور کامل شارژ کند. بنابر اعلام شرکت سازنده، این مجموعه برای 30 نوع آیفون و گوشی اندرویدی قابل استفاده است. همچنین قرار است ماژول پروژکتور و نیز ماژول کنترل پهپاد نیز به این مجموعه افزوده شود. این مجموعه در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه شده است.

فشار گوشِت رو تنظیم کن!

استرس و فشارهای زندگی ممکن است سبب ایجاد بروز انواع سردردها شود. همچنین برخی افراد دچار میگرن مزمن هستند و این مساله زندگی فردی، خانوادگی و شغلی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد. یکی از شیوههای پزشکی برای کاهش سردرد، تنظیم فشار گوش درونی است. با این وجود، این کار برای کاربران معمولی امکانپذیر نیست. در این میان، یک شرکت نوآور توانسته وسیلهای کوچک طراحی کند که میتواند این کار را بخوبی انجام دهد. این گجت به نام زوک (Zok) یک بالن کوچک و یک لوله دارد که این لوله درون گوش قرار میگیرد و کاربر با فشار دادن بالن میتواند فشار گوش درونی را تغییر دهد. این گجت نتایج بالینی مثبتی به همراه داشته و به همین دلیل شرکت طراح برای تامین مالی جمعی پروژه، آن را در وبسایت کیکاستارتر قرار داده است. زوک در صورت تامین سرمایه تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.

ماساژور ریزه میزه

برای رفع خستگی و تنش عضلانی ناشی از فعالیتهای جسمی روزمره، شیوههای نوینی همچون صندلیهای ماساژدهنده یا دستگاههای قابل حمل ماساژ وجود دارد، اما محصول جدید یک استارتاپ هنگکنگی با همه اینها متفاوت است. کاردلکس (Cardlax) یک دستگاه گجت کوچک است که با ارسال پالسهای ضعیف الکتریکی و انتقال آن به بدن موجب انقباض و انبساط سریع ماهیچهها میشود و حسی مانند یک ماساژ واقعی را برای کاربر به همراه میآورد. ابعاد این دستگاه به اندازه یک کارت عابربانک است و فقط 4.7 میلیمتر قطر دارد. بهاینترتیب میتوان آن را براحتی حتی در کیف پول قرار داد. همچنین کاربر میتواند با دکمه تنظیم این دستگاه، شدت ماساژ الکتریکی آن را تعیین کند. اپلیکیشن ویژه کاردلکس نیز که با بلوتوث به آن متصل میشود، امکان کنترل آن با گوشی را در اختیار کاربر قرار میدهد. گفتنی است باتری کاردلکس با هر بار شارژ تا 10 ساعت انرژی آن را تامین میکند.

فیتبیت ورسا

شرکت فیتبیت که به طراحی و تولید انواع گجتهای پوشیدنی و پایش سلامت معروف است، دومین ساعت هوشمند خود را روانه بازار کرد. این محصول جدید، فیتبیت ورسا (Fitbit Versa) نام دارد. این ساعت هوشمند مانند محصول پیشین این شرکت یعنی آیونیک (Ionic) از سیستمعامل ویژه فیتبیت او اس 2 بهره میبرد. باتری آن طی 2 ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ میشود و کاربر میتواند تا چهار روز از آن استفاده کند. صفحهنمایش این ساعت از نور کافی برای مشاهده جزئیات حتی در زیر نور آفتاب نیز برخوردار است. فیتبیت ورسا همچنین ضدآب بوده و تا عمق 50 متری آسیبی به آن وارد نمیشود. برخورداری از چیپ انافسی از دیگر مزایای این گجت جدید است. بهاینترتیب کاربر میتواند براحتی از آن در پایانههای فروش استفاده کند. قابلیت نمایش اعلانات گوشی و نیز ارزیابی ضربان قلب از دیگر قابلیتهای فیتبیت ورسا است.

کلید خانه برای آیفون ایکس

آیفون ایکس، کلید هوم و اسکنر اثرانگشت ندارد و درعوض به فناوری فیس آیدی (یک سامانه پیشرفته تشخیص هویت با چهره) مجهز است، اما شاید برخی از کاربران تمایلی به استفاده از این فناوری نو نداشته باشند. به همین دلیل، اپل یک وسیله جانبی که کلید خانه و نیز اسکنر اثرانگشت را در خود دارد به بازار عرضه کرد. این دستگاه کوچک که ابعادی 29 در 30 میلیمتر و قطری برابر با 3.9 میلیمتر دارد شبیه آیپاد شافل است و از طریق درگاه لایتنینگ به آیفون متصل میشود. این وسیله از جنس پلاستیک بوده و فقط روی دایره دکمه آن شیشهای است. با اتصال آن به گوشی، یک درگاه لایتنینگ و نیز یک جک 3.5 میلیمتری خروجی صدا نیز در اختیار کاربر قرار میگیرد. بهاینترتیب دیگر کاربران آیفون ایکس نیازی به خرید هدفون بیسیم برای استفاده از آن ندارند. قیمت این گجت 70 دلار است.

ایرفون جدید هوآوی

شرکت هوآوی بتازگی از یکی از محصولات سری جدید P20 با نام FreeBuds رونمایی کرده است. این ایرفون بیسیم در نگاه اول شباهت زیادی با محصول مشابه شرکت اپل یعنی AirPods دارد. با این وجود، تفاوتهایی اساسی بین این دو وجود دارد. دوام شارژ ایرفونهای بیسیم همواره یکی از دغدغههای اصلی کاربران آن بوده است. هوآوی در این محصول جدید از فناوری بلوتوث 5 و نیز چیپ کوالکوم بهره گرفته است. با هر بار شارژ، کاربر میتواند از FreeBuds به مدت 10 ساعت استفاده کند. این در حالی است که مدت مشابه برای رقیب اپلی فقط 5 ساعت است. همچنین کیف کوچک ویژه قرار دادن این ایرفون نیز دارای پاوربانک بوده و میتواند بر زمان شارژدهی بیافزاید. شرکت سازنده ادعا میکند ساختار این گجت به شکلی طراحی شده که نویز محیطی کمتری نسبت به محصولات مشابه را به گوش کاربر میرساند. این محصول 159 یورو قیمت دارد.

بیشتر بپر!

یک تیم دانشجویی در دانشگاه توکیو موفق به طراحی گجتی شد که امکان پرش بلندتر و طولانیمدت را به کاربر میدهد. برای استفاده از این گجت جدید به نام لوناویتی کافی است آن را به شکل یک کولهپشتی روی پشتمان قرار دهیم. این گجت دارای یکسری دایره است که درون هر کدام یک موتور الکتریکی بزرگ قرار دارد. این موتورها از توان لازم برای بالا بردن و ایجاد حالت پرواز برخوردار نیستند، اما میتوانند چند ثانیه به معلق ماندن فرد در هوا بیانجامند. با استفاده از لوناویتی میتوان دو یا سه برابر فاصله معمول را پرید، اما این گجت چه کاربردی دارد؟ سازندگان لوناویتی میگویند از آن میتوان برای شبیهسازی محیطهای دارای جاذبه اندک (نظیر سطح ماه) کمک کرد. بههرحال هنوز جزئیات بیشتری از قیمت این محصول و اینکه آیا اصلا برنامهای برای تولید انبوه آن وجود دارد یا نه اعلام نشده است.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها