اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد تظاهرات بزرگ «بازگشت»، جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را برای جهانیان و جامعه بین‌الملل برملا کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۶۰

به گزارش مهر و به نقل از مرکز اطلاعرسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیروز در گفتوگو با الرساله نت تصریح کرد، دشمن صهیونیستی تحت حمایت کامل دولت آمریکا و در سایه سکوت جامعه بینالملل، دست به قتل و کشتار فلسطینیان میزند. وی افزود: ما باید به جهانیان بگوییم سیاستهای تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی هرگز ملت فلسطین را از ادامه تلاش برای تحقق حق بازگشت و شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه باز نمیدارد. هنیه خاطرنشان کرد ملت فلسطین قادر است در سختترین شرایط معادلات دشمن صهیونیستی را بر هم بزند.

روز جمعه گذشته فلسطینیها با برگزاری تظاهرات باشکوه در مرزهای غزه جهنمی از دود و آتش را نثار صهیونیستها کردند. آنان با به آتش کشیدن هزاران تایر، سربازان اسرائیلی را غرق در دود و سرگردانی کردند. روزگذشته ارتش صهیونیستی تهدید کرد در صورت تداوم راهپیماییهای بزرگ حق بازگشت و ادامه تظاهرات در نزدیکی موانع امنیتی شرق غزه، پایگاهها و مراکز و اهداف جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه را بمباران خواهد کرد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم اعلام کرد ارتش صهیونیستی احتمال میدهد جنبش حماس اقدام به برگزاری و راهاندازی راهپیماییها و تظاهرات و حفظ این روند تا اواسط ماه میآینده کند و شمار شهدای فلسطینی جامعه بینالمللی را مجبور به خروج از وضعیت بیتوجهی به اوضاع فلسطین و اعمال فشارهای سیاسی علیه رژیم صهیونیستی کند.

این روزنامه افزوده است، ارتش صهیونیستی برای جلوگیری از اعمال چنین فشارهایی و در تنگنا قرار گرفتن رژیم صهیونیستی، تلاش خواهد کرد شمار مجروحان در جریان تظاهرات آتی را کاهش داده و جلوی تحریک افکار عمومی و جامعه بینالمللی علیه تلآویو را بگیرد.

در جریان راهپیماییهای مسالمتآمیز اخیر فلسطینیها تاکنون بیش از 31 نفر شهید و نزدیک به 3000 نفر مجروح شده اند. هیات عالی ملی راهپیمایی بازگشت در فلسطین اشغالی، اعلام کرد راهپیمایی جمعه آتی را به نام «جمعه آتش زدن پرچم اسرائیل» نامگذاری کرده و خواهان ادامه تظاهرات شده است. همچنین این هیات مراسمی برای شهدای جمعه دوم برگزار کرد که به «جمعه لاستیکها» نامگذاری شده بود. همزمان صدها نفر از مردم انگلیس در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در این تظاهرات کشتار فلسطینیان توسط ارتش رژیم اشغالگر در تظاهرات صلحآمیز را محکوم و از سکوت غرب در قبال این حوادث غزه انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها