حسین ثوری، رئیس جدید فدراسیون بوکس:

مشت می‌خورم، ناک اوت نمی‌شوم

ثوری، رئیس فدراسیون بوکس و نخستین روبه‌رویی با خبرنگاران. او حرف‌هایی امیدوارکننده زد که خانواده بوکس را دلگرم می‌کند. دلگرم به اتفاق‌های خوبی که قرار است در آینده بیفتد. ثوری در ابتدای حرف‌هایش گفت: «به‌عنوان فردی که سال‌ها در استان سیستان‌وبلوچستان خدمت کردم بخوبی ظرفیت استان‌های محروم را می‌دانم و با این هدف به این رشته ورود کردم تا از ظرفیت عظیم استان‌های محروم کشور استفاده و با کار گروهی این ظرفیت را به فعل تبدیل کنیم.»
کد خبر: ۱۱۲۹۰۱۱

ثوری اشارهای به برنامههایش کرد و ادامه داد:«ما امروز به بوکس نیامدهایم تا ناکام از این رشته برگردیم بلکه آمدهایم تا موفق باشیم و به تمام آمال و آرزوهای خود جامه عمل بپوشانیم. شاید مشت بخورم اما ناکاوت نمیشوم. مطمئن باشید به فضلالهی، قدرت و انرژی تیم فدراسیون این موفقیتها را نیز رقم خواهیم زد. قطعا آدمهای بزرگ بوکس بزرگ خواهند ماند و آدمهایی که نمیخواهند بزرگ بمانند به این مهم دست پیدا نمیکنند.»

او با تمجید از زحمات ناطقنوری، رئیس سابق این فدراسیون عنوان کرد: «ناطقنوری زحمات زیادی برای این رشته کشید که قابل ستایش است و اعتقاد دارم میراثی به یادگار گذاشت که برای رشته بوکس ارزشمند است، اما من هیچگاه مانند یک دونده پشت سرم را نگاه نمیکنم و نگاه روبه جلو دارم، در بوکس نیز اگر شما بخواهید به پشت سرتان نگاه کنید بازنده خواهید شد.»

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این که چه برنامهای برای دیپلماسی ورزشی و کسب کرسیهای بینالمللی دارد، گفت:« ما در گذشته شخصی به نام همایون اردلان را در بوکس ایران داشتیم که حتی در برههای میتوانست نایبرئیس آیبا(فدراسیون بینالمللی بوکس آماتور) شود. اردلان ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون جهانی داشت و قطعا ما نیز از توانمندی این افراد برای رایزنی با آیبا استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم کرسیهای بینالمللی را کسب کنیم. استارت این کار را زدهایم و مطمئن باشید بزودی نتایج خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد.»

ثوری در خصوص حذف سه وزن رشته بوکس از بازیهای آسیایی هم گفت: «ماه گذشته در جلسهای با مسئولان کمیته ملی المپیک درخصوص شانس کسب مدال در بازیهای آسیایی با اطمینان از دستاورد بهتری نسبت به دوره گذشته این مسابقات (دو نقره و یک برنز) صحبت کردم اما با قاطعیت نگفتم که چند مدال کسب میکنیم. مسئولان کمیته درخصوص اوزان مدالآور از من سوال پرسیدند که من اوزان 75، 81، 91 و 91+ را عنوان کردم. تاریخ بوکس ایران نیز موید این نکته است که در ادوار گذشته تمام موفقیتهای ما در این اوزان حاصل شده است، اما متاسفانه از شانس بد ما سه وزن پر مدال ما از بازیهای آسیایی این دوره حذف شد.

اما شرایط احسان روزبهانی، یکی از سرشناسترین بوکسورهای ایران. ورزشکاری که ثوری بارها گفته از او دفاع خواهد کرد: «روزبهانی از نوابغ بوکس کشور است اما این نابغه بوکس کشور نیز نباید باعث شود ما از توجه به جوانان دیگر غافل باشیم. در ایران ظرفیتهای بسیار زیادی داریم و ما بهدنبال این هستیم علاوه بر حفظ روزبهانی، روزبهانیهای دیگری نیز برای این رشته ورزشی تربیت کنیم. آخرین خبری که از او داریم این است که در آلمان و بوندسلیگا مشغول تمرین است، هزینههای حضور او را آلمانیها پرداخت کردند و ما نیز کمک ناقابلی به او میکنیم.» وی در پایان درخصوص عدمتحویل دفتر ناطقنوری به فدراسیون بوکس گفت: «ناطقنوری عزیز ماست و بر گردن جامعه بوکس حق دارد، ما دوست داریم از ناطقنوری بهعنوان یک برند همچنان استفاده کنیم. طبق اعلام ایشان قرار است تا پایان سال تمام وسایل خود را از دفتر فدراسیون خارج کند و تحویل فدراسیون بدهد، ناطقنوری برای رشته بوکس یک فرصت است و امیدوارم سایه او بر این رشته مستدام باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها