رئیس مرکز آمار ایران گفت: تاکنون جزئیات اشتغال ناقص را ارائه نکرده‌ایم. کسانی هم که گاهی درباره تعداد بیکاران برآوردی بیش از آنچه ما اعلام می‌کنیم دارند، افراد دارای اشتغال ناقص را بیکار قلمداد می‌کنند که این قطعاً غلط است و کسی که اشتغال ناقص دارد،بیکار نیست. هرچند باید به فکر اشتغال ناقص هم بود.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۷۵

امید علی پارسا در گفتوگو با ایسنا ادامه داد: اکنون تاکید میکنیم سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار مطلق در کشور داریم و حدود دو میلیون هم افرادی داریم که اشتغال ناقص دارند و بهدنبال شغل تماموقت هستند.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: طبق آخرین تصمیمگیریها متولی ارائه خط فقر، وزارت کار است که تاکنون این آمار را منتشر نکرده است. وی همچنین محدودیتهای بودجهای را عاملی برای ناتوانی مرکز آمار ایران جهت ارائه آمارهای ضروری میداند.

وی ادامه داد: البته مرکز آمار ایران اکنون به تفکیک کل کشور نرخ بیکاری زنان، مردان و جوانان را ارائه میکند، ولی باید به سمتی برویم که بین کسانی که اضافهکاری میکنند، اشتغال تماموقت دارند، ناقص و بیکاران مطلق هستند، تفکیک قائل شویم.

او در پاسخ به این که چه برنامهای برای ارائه جزئیات آماری از بازار کار در آینده دارید، گفت: سال آینده در برنامهمان است که جزئیات مربوط به دستمزد ارائه شود. در این صورت میتوان تفاوت دستمزد بین زنان و مردان و... را هم منتشر کرد.

پارسا در پاسخ به این سؤال که آیا مرکز آمار ایران برنامهای برای ارائه آمارهای خط فقر ندارد، گفت: اکنون متولی ارائه خط فقر در کشور وزارت کار شده است و ما نیستیم. ولی باید موضوع انتشار خط فقر و جزئیات آن پیگیری شود، چون آمار مهمی است.

رئیس مرکز آمار ایران با انتقاد از بودجه مرکز آمار ایران گفت: از بودجه سال 1397 راضی نیست و این بودجه کم در محدودیت مرکز آمار برای تولید و ارائه آمارهای موردنیاز کشور مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: مرکز آمار ایران اکنون و با مجموعه بودجهای که دارد 60 درصد آمارهای ملی موردنیاز کشور را به تفکیک جنسیتی و... تأمین میکند. محدودیتهای بودجهای باعث شده کار به روال معمول پیش برود، در حالی که با تغییر در نظام آماری نیازمند یک جهش در بودجه هستیم، امیدوارم مجلس و دولت عنایت کرده و بودجه متفاوتی برای مرکز آمار در نظر بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها