بعد از مذاکرات مثبت مقامات کره‌جنوبی با مقامات کره‌شمالی در پیونگ یانگ و ارسال پیامی از سوی کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی برای دونالد ترامپ، خبرهای موجود حاکی از رویکرد دوگانه آمریکا در قبال این تحولات بوده و واشنگتن از یک طرف ابراز امیدواری کرده و از سوی دیگر با تحریم‌های جدید کره‌شمالی را درمعرض فشار می‌گذارد .
کد خبر: ۱۱۲۷۹۸۱

به گزارش شبکه خبری سی.بی.اس، یک هیات کرهجنوبی که بتازگی از نخستین مذاکراتشان با کیم جونگ اون، رهبر کرهشمالی بازگشته بودند با خود پیامی نیز برای واشنگتن آوردند. دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا با استقبال از این پیام و پیشنهاد کرهشمالی برای انجام مذاکرات هستهای آن را «گامی مثبت» خواند و در این باره گفت: ما باید کاری انجام دهیم. ما نباید اجازه دهیم این وضعیت بدتر شود. رئیسجمهور آمریکا در دفتر کار خود در پاسخ به سوالات خبرنگاری درباره کاهش تنشها گفت: ما شاهد هستیم آنها گامهای مثبتی برمیدارند. فکر میکنم صحبتها از سوی کرهشمالی و کرهجنوبی بسیار مثبت بوده است. این مساله خیلی خوبی برای جهان است. میخواهم خوشبین باشم. به نظرم ما مذاکرهای بسیار خوب خواهیم داشت. باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.

رئیسجمهور آمریکا دیدار تاریخی با کیم جونگ اون را منتفی ندانست و گفت: راهی بسیار طولانی را با کرهشمالی پیمودهایم. باید کاری انجام شود. وی پیشنهاد مذاکرهکرهشمالی را صادقانه خواند و افزود: بزودی خواهیم فهمید که ماهیت این پیشنهاد چیست. ترامپ در عین حال هشدار داد که اگر مذاکرات پیشرفتی نداشته و به شکست بینجامد، اقدام نظامی همچنان روی میز است.

قرار است فرستاده ویژه کرهجنوبی به آمریکا سفر کرده و طرح صلح کرهشمالی را به مقامهای واشنگتن منتقل نماید. خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد «چونگ اوی یونگ» رئیس اداره امنیت ملی کرهجنوبی امروز به آمریکا سفر میکند تا ارتباطات محرمانه اخیر با مقامهای کرهشمالی را با مقامهای آمریکایی بهاشتراک بگذارد. وی پس از بازگشت از کرهشمالی تأکید کرده است که به برخی توافقات با کرهشمالی دست یافته است و پیونگیانگ آمادگی خود را برای مذاکرهبا آمریکا بر سر خلع سلاح اعلام کرده است. کرهشمالی همچنین حاضر است نشست بین دو کرهدر اواخر آوریل برگزار شود.

این درحالی است که وزارت خارجه آمریکا با اعمال تحریمهای جدیدی علیه کرهشمالی گفت رژیم کیم جونگ اون از یک سلاح شیمیایی برای ترور برادر ناتنی رهبر پیونگیانگ استفاده کرده است. هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیهای گفت: این نمایش علنی از اهانت به هنجارهای جهانی علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی بیش از پیش ماهیت بیپروای کرهشمالی را نشان میدهد و تاکید میکند که ما نمیتوانیم هیچ نوع از برنامه تسلیحات کشتار جمعی کرهشمالی را تحمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها