حامد بهداد برای نخستین بار با فیلم «آخر بازی» به سینمای ایران معرفی شد و برای بازی در آن نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او بعد از این موفقیت در فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود، ظاهر شد و برای دومین بار پس از «آخر بازی» نامزد سیمرغ بلورین از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر گردید.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۱۶

پس از آن بهداد با نقشآفرینی در فیلم «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و افتخاری دیگر را در کارنامه حرفهایاش به ثبت رساند. او در طول فعالیت هنریاش با بسیاری از کارگردانان بنام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و... همکاری داشته و اکنون برای بازی در فیلم «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی برنده جابزه بهترین بازیگر مرد از جوایز سینمایی گلدن گلوبال در کشور مالزی شده.

به گزارش ایسنا، فیلم سدمعبر در شش شاخه از دومین جشنواره گلدن گلوبال مالزی نامزد کسب جایزه بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد را برای حامد بهداد به ارمغان آورد.

این اثر به کارگردانی محسن قرایی و تهیهکنندگی بهمن کامیار که پخش بینالمللی آن را محمد اطبایی به عهده دارد در شش بخش بهترین کارگردانی (محسن قرایی)، بهترین فیلمنامه (سعید روستایی)، بهترین فیلم (بهمن کامیار) بهترین بازیگر نقش اول مرد (حامد بهداد)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (گیتی قاسمی) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (نادر فلاح) نامزد دریافت جایزه از این رویداد سینمایی بود.

سد معبر پیش از این جایزه بهترین فیلم بیست و دومین جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی را نیز به دست آورده بود.

این فیلم داستان قاسم، کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت میکند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافنظر دارد. در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی و... به ایفای نقش پرداختهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها