براندون لی قبل از مرگ نابهنگام خود در سال 1993، پیشنهاد بازی در نقش پدرش، بروس لی، در فیلم «اژدها: داستان بروس لی» را رد کرد. براندون لی اگر زنده بود، فوریه امسال 53 ساله می‌شد. شانون لی خواهر این بازیگر در گفت‌وگوی تازه‌ای فاش کرد که برادرش بازی در نقش پدرشان را قبول نکرد. این تنها باری بود که از براندون خواسته شد در نقش پدرش ظاهر شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۸۲

در آن زمان او گفته بود بازی در نقش پدرش جلوی دوربین سینما، کار اشتباه و غلطی است. در عین حال، شانون لی مصاحبهای از برادرش را منتشر کرد، که او در آن علت اصلی رد دعوت فوق را بازگو میکند. در این فیلم مستند که به شدت مورد توجه دوستداران بروس لی قرار گرفته، براندون از جمله میگوید: «راستش وقتی این پیشنهاد را دریافت کردم، کمی ترسیدم. کل ماجرا مرا به وحشت انداخت. برایم خیلی عجیب بود که جلوی دوربین نقش پدرم را بازی کنم. نمیتوانستم تمرکز کنم و حالت غریبی پیدا کرده بودم.»

تحلیلگران سینمایی روی این نکته غریب تاکید میکنند که مرگ زودهنگام پدر و پسر، هم تراژیک بود و هم پرسش برانگیز. هر دوی آنها در جوانی و به شکلی مرموز درگذشتند.

بروس لی در 32 سالگی و در اوج شهرت، ناگهان در سال 1973 و به دلیل ایست قلبی و مغزی مرد. براندون هم در سن 28 سالگی و در سال 1993 (20 سال بعد از مرگ پدرش) سر صحنه اکشن کمیک استریپی «کلاغ»، به شکل مشکوکی تیر خورد و نتوانست از این حادثه جان سالم به درببرد. تحلیلهای متفاوتی از مرگ هر دوی آنها ارائه شد و هیچوقت راز اصلی این مرگها (البته اگر بنا به اصرار طرفداران بروس لی، رازی در کار بود) مشخص نشد. اهل فن از راز مرگ پدر و پسر به عنوان رازی اسم بردند که برخی گروههای مافیایی در آنها نقش مهمی داشتند.

اژدهـا: داستان بروس لی را راب کوهن کارگردانی کرد و ایفای نقش بروس لی را به جیسن اسکات لی سپرد. با وجود تشابه نام خانوادگی، این بازیگر هیچ نسبت فامیلی با خانواده بروس لی ندارد. خط اصلی داستان این درام ورزشی، درباره زندگی و فعالیتهای هنری و رزمی بازیگر متوفی است.

جالب این که براندون لی در مصاحبه یاد شده، کم بودن سن را نیز از دلایل مهم برای رد بازی در نقش پدرش عنوان میکند: «صادقانه بگویم، اگر پیشنهاد بازی در زمان دیگری میشد، شاید قبول میکردم. باید سالهای بیشتری در عالم سینما سر کنم و تعداد بیشتری فیلم بازی کنم تا به این نتیجه برسم که نقش پدرم را به عهده بگیرم. اگر بعد از ده سال کار بازیگری با چنین پیشنهادی روبهرو شوم، بهصورت جدی روی این موضوع فکر خواهم کرد. اما الان و در چنین شرایطی، پاسخم منفی است. هنوز زود است بخواهم چنین کاری را انجام دهم.»

طرفداران بروس لی برخلاف نظر براندون، براین باورند که او باید بازی در نقش پدرش را میپذیرفت. این در حالی است که خود براندون لی در همین مصاحبه تاکید میکند که با وجود دریافت پیشنهادهای متعدد برای بازی در فیلمهای مختلف، بسیاری از آنها را رد کرده است. بازیگر بر این باور بود که باید فیلم هایش را به صورت گزیده انتخاب و بازی کند.

او بر خلاف بسیاری از بازیگران ژانر اکشن، نمیخواست تبدیل به یک بازیگر پرکار و بی ثمر شود. براندون برعکس پدر ورزشکارش، در فیلمهای ژانر ورزشی و رزمی بازی نکرد. بروس لی قبل از ورود به دنیای بازیگری، در رشته هنرهای رزمیکار میکرد و بهواسطه همین ورزش و تواناییهای منحصربهفردی که داشت، موفق شد به صورت یکی از مطرح ترین بازیگران دهه 70 میلادی درآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها