100 پرتره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم به نمایش درآمد

انعکاس عشـق در آینه‌های بی‌زنگار

پیشنهادی ساده از علیرضا قزوه به برگزاری یک نمایشگاه بزرگ منجر شده است؛ قرار بود یک نمایشگاه انفرادی از پرتره شهدا در حوزه هنری برگزار شود، اما از امروز تا 14 اسفند نمایشگاهی در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست که دیوارهایش به صد پرتره از شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم مزین شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۷۷

امروز ساعت 14 با حضور 15 خانواده شهید، نمایشگاه آینههای بیزنگار افتتاح میشود. مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مدیریت سید مسعود شجاعی طباطبایی به این منظور فراخوانی منتشر کرد و برخلاف تصور شجاعیطباطبایی، استقبال عجیبی از آن صورت گرفت.

آثار متنوع از اینسو و آنسو به دبیرخانه رسیدند. «به قدری کارهای ارائه شده زیاد شد که ما به دلیل محدودیت فضا، نگران چگونگی نمایش آنها شدیم.» این را شجاعیطباطبایی میگوید و اضافه میکند که در میان هنرمندان شرکتکننده، افراد مطرح و سرشناس هم به چشم میخورند و از موسسه روایت فتح هم چند اثر برای نمایش در «آینههای بیزنگار» به امانت گرفته شده است.

مصطفی گودرزی، سیدحمید شریفی، حسن روحالامین، محمدرضا دوستمحمدی، عباس گنجی، محمود آزادنیا، یعقوب عمامهپیچ، حسن جعفری، علی ذاکری، جلال صابری، محمد اسدی، حسین براتی، میکائیل براتی، فریبا منوچهری، محمدعلی نادری، حسین یوزباشی، محمد اسدیجوزانی، رقیه پهلوانی، طیبه توسلی، مرتضی شهریاری و فراز شانیار از جمله این هنرمندان هستند.

مقدمهای برای چهلمین سالگرد انقلاب

آثار نقاشی و طراحی از امروز در آینههای بیزنگار به نمایش درآمده، اما قرار است این نمایشگاه سال آینده هم تداوم داشته باشد. آثار تصویرسازی برای تداوم نمایشگاه در نظر گرفته شده که بخشی از تصویرسازیها آرشیوی خواهد بود و برخی دیگر به صورت اختصاصی برای نمایشگاه طراحی و اجرا خواهند شد. البته نمایشگاه تصویرسازی با انتشار کتاب سال تصویرسازی با مضمون دینی همزمان خواهد شد و مقدمهای برای جشنها و نمایشگاههای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

مسعود شجاعیطباطبایی از تمرکز مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنوارهای بزرگ به مناسبت چهلمین جشن انقلاب خبر داده و مقدماتی که برای همکاری با سایر نهادها و مراکز و جلوگیری از موازیکاری صورت خواهد گرفت.

تصویرهای بیزنگار

تصویر شهید عماد مغنیه در کنار شهدای ایرانی، اثر آبرنگ «محمد اسدیجوزانی» از پرتره شهید همدانی که بهعنوان پوستر نمایشگاه انتخاب شده و چهار پرتره رنگ روغن در ابعاد بزرگ که از موسسه روایت فتح به امانت گرفته شده از جمله پرترههای شهید همت (اثر مصطفی گودرزی)، شهید متوسلیان (اثر حسن روح‌‌الامین)، شهید باکری (اثر محمود آزادنیا) و شهید زینالدین از امروز بر دیوارهای نمایشگاه آینههای بیزنگار میدرخشد و عباس برزگرگنجی در طول برگزاری افتتاحیه بهصورت زنده نقاشی میکشد.

دیدار مسعود شجاعیطباطبایی با سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دعوت از وی برای حضور در نمایشگاه، بهانهای شد برای افزودن پرتره شهید باقری به تابلوهای نمایشگاه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها