جام جم آنلاین: پیش ازا ین گفته شده که یک آنزیم تولید شده توسط کرم ابریشم برای درمان آترواسکلروزیس بکار می رود. هر ماده طبیعی که به مقابله با التهاب و تشکیل پلاک در عروق خونی کمک کند مفیداست.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۴

عروق خونی درمعرض استرس هرس کردن قرار دارند ، اثر فرسایش جریان خون است. بویژه نقاط انشعاب (جایی که دو رگ به هم می رسند) مانند محل تلاقی دو رودخانه است که نیروهای جریان آب با هم تلاطمی راایجاد می کنند که می تواند یاعث فرسایش ساحل رودخانه شود.
درست مشابه همین وضعیت در عروق خونی وجود دارد به طوری که فرسایش ، با تحریک التهاب و تشکیل پلاک ، آسیب رادیکال های آزاد به عروق را افزایش می دهد.
به گزارش هلث لایف ، محققان دانشگاه کالیفرنیا به منظور یافتن راهی برای کاهش ایناسترس فرسایشی آزمایشاتی را انجام داده اند.
در اولین بخش آن ، محققان اثرات استرس فرسایش را بر سلول های انسان در ظرف کشت آزمایشگاهی بررسی کردند.
پس از تعیین اینکه این نوع استرس مداوم ، منجر به ایجاد ترکیبات التهابی می شود ، سلول ها را با آنتی اکسیدان ها (ترکیبی از ویتامین های C و E) واسید آمینه آرژی نین که به رقیق سازی خون کمک می کند ، پوشاندند.
زمانی که این روش باعث کاهش ترکیبات التهابی شد ، مرحله دوم آزمایشات را برروی موش انجام دادند و مانند سلولهای انسان در بخش اول بررسی ، کاهش التهاب در عروق خونی موش نیز کاملا مشهود بود.
به گفته سرپرست این تحقیق ، دکتر ایگنارو در حالی که یافته ها در مراحل ابتدایی هستند ، حاکی از آنند که به کمک آنتی اکسیدان ها و آرژی نین می توان از اثرات گسترده ایجاد شده توسط آشفتگی ناشی از استرس فرسایشی جلوگیری کرد.
آرژِ نین اسید آمینه ای است که برای دستگاه های متعدد بدن ضروری است. از مهم ترین اعمال آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- با کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی ، متابولیسم عضله را تسهیل می کند. به تنظیم فعالیت غده تیموس و سیستم ایمنی کمک می کند.
- انسولین پانکراس را افزایش می دهد.
- بهترمیم پوست و بافت همبند کمک کرده در تشکیل استخوان ها و تاندون ها دخالت دارد.
- آمونیاک موجود در کبد را خنثی می کند.
- در تولید اکسید نیتریک ، ترکیبی که به جریان خون کمک می کند ، نقش دارد و برای عملکرد جنسی اهمیت دارد.

منابع غذایی ال.آرژی.نین شامل: لبنیات ، گوشت ، مرغ و ماهی ، و آجیل ، برنج ، خلات سبوس دار ، سویا و کشمش است البته بصورت مکمل نیر می توان آن را دریافت کرد.
لازم به ذکر است که مکمل های اسید آمینه را نباید همزمان با غذاهای پروتئینی دریافت کرد زیرا گیرنده های پروتئینی پر شده و جذب مکمل به حداقل می رسد.
این تحقیق نشان می دهد که ال.آرژی.نین نقش مهمی در سلامت قلب دارد و ممکن است مکمل مفیدی برای کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی عروقی یا اختلالات دستگاه ایمنی قرار دارند ، بشمار رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها