یک عکس، یک متن

خودروها هم قبرستان دارند

پس از پایان عمر انواع خودروهای سبک و سنگین و جایگزینی با محصولات جدید، منطقی‌ترین روش، جمع‌آوری و بازیافت این خودروهاست.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۴۰

به گزارش ایرنا، یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در خراسان شمالی است که در شهرک صنعتی بیدک در پنج کیلومتری شهرستان بجنورد قرار دارد.

بحران آب در آفریقایجنوبی

طبق گزارشهای سازمان رتبهبندی مودیز، شرایط شهر کیپتاون، با توجه به بحران آب، درآمد کم و مخارج زیاد
ـ که باعث از بین رفتن منابع مالی شهر شده ـ بحرانی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، در پی بحران آب، سیاستمداران این کشور به اجرای سیاستهایی که منجر به رشد فزاینده جمعیت و دامن زدن به بحران آب شده متهم شدهاند. چند سال خشکسالی به دلیل گرمایش زمین، آفریقای جنوبی را با بحران آب روبهرو کرده است.

گاردین به نقل از مدیرعامل سازمان گردشگری کیپ تاون نوشت، صنعت گردشگری این شهر بشدت از این بحران ضربه خورده و بسیاری از سفرهای داخلی و بینالمللی به این شهر لغو شده است.

کیپتاون در مواجهه با رکورد بدترین خشکسالی در جهان در پی کاهش سطح آب در شش سد اصلی تامین آب شهری به 3/26 درصد با بحرانی جدی روبهرو شده است. این عدد سال گذشته، بیش از 90 درصد بوده است.

با وجود چهار ماه فاصله تا ماههای بارانی فصل زمستان، ساکنان شهر کیپ تاون از 12 آوریل، مجبور به صفکشیدن برای دریافت سهم روزانه خود یعنی فقط 25 لیتر آب میشوند تا مصرف آب بشدت کاهش یابد.

علاقه رهبر کرهشمالی به اتوبوس برقی

بتازگی تصاویری از کیم جونگ اون در داخل یک اتوبوس برقی در پیونگیانگ منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کیم جونگ اون، رهبر کرهشمالی همراه همسرش ری سل جو شب گذشته با سوار شدن بر اتوبوس برقی جدید پیونگ یانگ، این وسیله نقلیه عمومی را امتحان کرد.

خبرگزاری رسمی کرهشمالی با تائید این خبر اعلام کرد دو نفر از مقامات ارشد کرهشمالی هم همراه آنها در این اتوبوس برقی حضور داشتند.

به نظر میرسد کیم جونگ اون سفر با این اتوبوسهای برقی را دوست دارد و به کارگران کره شمالی برای تولید چنین اتوبوسهایی افتخار میکند.

ربات کافهچی مشغول بهکار شد

کافهای در ژاپن یک ربات کافه چی را بهکار گرفته که قادر است همزمان برای پنج نفر قهوه درست کند.

به گزارش مهر و به نقل از آسوشیتدپرس، این ربات کافهچی Sawyer نام دارد و در Henna Cafe واقع در مرکز تجاری توکیو قرار دارد. سویر فقط یک بازو دارد که به وسیله آن بلیتهای مشتریان برای خرید قهوه را اسکن میکند و به مشتریان خوشامد میگوید.

همچنین ربات کافهچی مجهز به نمایشگری است که با دیدن مشتری دو چشم کارتونی روی آن نمایان میشود. ربات از مشتری میپرسد: آیا هوس یک قهوه خوشمزه کردهاید؟ من میتوانم از تمام آدمهای این اطراف قهوه بهتری درست کنم.

ربات میتواند همزمان برای پنج نفر قهوه درست کند. قیمت هر لیوان قهوه نیز سه دلار است. سویر علاوه بر قهوه میتواند کاپوچینو، شکلات داغ و لاته چای سبز نیز درست کند.

به گفته شرکت H.I.S. Co، اپراتور سویر، رباتها علاوه برافزایش کارآمدی، مشتریان را نیز سرگرم میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها