خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

ماجرای سفیر ما و سلبریتی‌های لندنی

این روزها درحالیکه خیلی‌ها سرشان به جشنواره فیلم فجر گرم است و منتظرند ببینند کدام فیلم سیمرغ می‌گیرد و مدل لباس کدام بازیگر قشنگ‌تر است، موسسه ایران‌پُل و دانشگاه مریلند یک نظرسنجی مشترک برگزار کرده‌اند که نتایجش نشان می‌دهد کمتر از پنج درصد ایرانی‌ها موافق تغییرات اساسی نظام سیاسی در کشور هستند و این یعنی اینکه بیش از 95درصد ایرانی‌ها از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند. پاسخی جالب به همه شبهاتی که این روزها رسانه‌های آن‌طرفی درباره آینده انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۲

داستان شبهات شد، یک گریزی هم بزنیم به ماجرای تلگرام ایکس که حذف آن از اپل استور و بازگشت دوباره‌اش جنجالی به راه انداخت. خبر رسیده که این نسخه آزمایشی می‌خواهد با رونمایی از یک آیکون تازه برای انتقال پول، تلگرام را تبدیل به یک بانک جهانی کند و خدا به داد اقتصاد ما برسد با این پیام‌رسان پرماجرا!

در این دو روز گذشته که خبرها روی هم تلنبار شده، بعضی حاشیه‌ها هم بیش از سایرین در فضای مجازی برجسته شد. یکی از آنها سفر رئیس‌جمهور به کرمان؛ از اینکه روحانی داخل چادر زلزله‌زده‌ها رفت تا دیگر مجری تلویزیون به او نگوید چرا عکسی از حضورت در چادرها نداری، تا داستان نماینده فرستادن به برخی شهرستان‌های کرمان که صدای بعضی‌ها را درآورد. اما از این داستان کرمان که بگذریم، بحث‌هایی مثل عصبانیت علی کریمی و پرت کردن میکروفون هم نشان می‌دهد با پایان بارش برف، برخی چهره‌ها بی‌اعصاب شده‌اند.

و در نهایت این ماجرای «مطایبه روز جمعه» بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن هم جالب بود. آقای سفیر که قاعدتا در این روزهای حساس مانده به پایان اولتیماتوم برجامی ترامپ، باید مشغول رایزنی با دیپلمات‌های انگلیسی برای حفظ توافق هسته‌ای باشد، در مطلبی به معرفی پدیده وزارت خارجه دولت فخیمه پرداخته و از ماموریت‌های هیجان‌انگیز «پالمرستون» یعنی جناب گربه موش‌گیر یاد کرده که توئیترش بیش از 61هزار فالوئر دارد. البته این گربه جنجالی تا به حال فقط 26 موش شکار کرده و اگر وزارت خارجه خودمان می‌خواست چنین گربه‌ای تربیت کند، احتمالا با توجه به آمار و ارقام جالب موش‌های تهران، باید چندصد برابر این آمار را در کارنامه‌اش ثبت می‌کرد و آن وقت در توئیتر محبوب‌تر از «پالمرستون» قرار می‌گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها