پیشگیری از ابتلا به کبد چرب با مصرف کیوی

شواهد بسیاری از تاثیر رژیم غذایی مادران در دوران بارداری بر سلامت نوزادان وجود دارد که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد ترکیبی در کیوی می‌تواند از بیماری کبد چرب جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۷۷

در یک بررسی تازه، پزشکان آمریکایی مشاهده کردند ترکیب PQQ موجود در کیوی از پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی در موشهایی که مادرشان رژیم غذایی با میزان چربی بالا داشته، جلوگیری میکند. بیماری کبد چرب غیرالکلی عارضهای است که با تولید چربی در کبد شناخته میشود و ناشی از مصرف مواد الکلی نیست.

چاقی، سطح بالای کلسترول، فشار خون و بالا بودن میزان تریگلیسیرید عوامل کلیدی موثر در بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی است و این مشکلات اغلب از رژیم غذایی با چربی بالا ناشی میشود. هرچند نوع غذایی که فرد مصرف کرده تنها عامل بروز این بیماری نیست، بلکه وضعیت سلامت کبد وی حتی میتواند تحت تاثیر نوع تغذیه مادر او در دوران بارداری باشد.

در سالهای اخیر، مطالعات زیادی در مورد تاثیر رژیم غذایی مادر روی سلامت نوزاد انجام گرفته است. به عنوان مثال، سال گذشته بخشی از آزمایشها نشان داد مادران بارداری که رژیم غذایی پرچرب دارند بیشتر احتمال دارد فرزندشان به سرطان پستان مبتلا شود. همچنین رژیم غذایی نامطلوب مادر در زمان بارداری، باکتری معده نوزاد را به گونهای تغییر میدهد که او را با خطر چاقی و مشکلات دیگر جسمی مواجه میکند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها